مهر ، (شرح آنلاین) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همدلی ارتش و وحدت نیروهای مسلح دشمن را عصبانی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز پنج شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح روز ارتش در تبریز گفت: روز ارتش و روز حماسه آفرینی نیروی زمینی را به حضور نیروی زمینی قهرمان تبریک می گویم.

وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب، حضور ارتشیان در صحنه‌های مختلف و حضور مؤثر در بلایای طبیعی برای حل مشکلات در کنار دیگر نیروهای انتظامی و سپاه، این نیرو را نیرویی متعهد، مقتدر و ولایت مدار کرده است.

وی گفت: تلاش نیروهای مسلح در مقابل تهدیدات دشمنان و تعالی هر چه بیشتر و توانمندی‌های این نیروها از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه می‌توان نقش ارتش را درکنار مردم مشاهده کرد، گفت: حضرت امام خمینی (ره) با بصیرت خود برای خنثی سازی دشمنان فرمودند ای سربازان غیور به پا خیزید و با ملت عزیز، دست غارت گران را کوتاه کنید و شرف را به یادگار بگذارید.

وی گفت: ارتش با لبیک گویی به فرمان امام در سرکوب انقلاب، دشمنان را نا امید کرد و شور و نشاطی تازه به ملت و انقلاب اسلامی بخشید. امام همراه شدن ارتش با مردم را لحظه شادی بندگان خدا و ستم دیدگان بیان کردند.

آل هاشم اظهار داشت: نقش آفرینی ارتش در عرصه‌های مختلف نظام و کشور و حضور مؤثر ارتش در تاریخ ملت ایران، جاودانه و یادگار شد و به حماسه بی بدیل تبدیل شد.

وی ابراز داشت: حضور ارتش در هشت سال دفاع مقدس که با به کار گیری سازمان‌های نظامی نیروی هوایی و زمینی و با برنامه ریزی و دانش فرماندهان متعهد صورت گرفت، حیرت فرماندهان نظامی امریکا و دنیا را برانگیخت.

امام جمعه تبریز گفت: عملیات‌های پیروزمندانه نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس که می‌توان به عملیات مروارید که به عنوان برجسته‌ترین عملیات بود، اشاره کرد.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پا را فراتر از مرزها گذشته و در دفاع از سرزمین خود، اقتدار خود را به رخ جهانیان کشیده است.

وی گفت: در بلایای طبیعی و مناطق اسیب دیده امسال ارتشیان عزیز کنار نیروی انتظامی و سپاه در سیل مخرب از توانایی و کارایی خود را به کار بردند. نیروهای مسلح با ورود صحیح، به موقع، ایثار گرانه و حتی جلوتر از ستاد بحران به وظایف خود عمل می‌کنند.

آل هاشم افزود: می‌توان با استفاده از نیروهای مسلح از بحران پیشگیری کرد و با تجهیزات مدرن در زمان صلح نیز خدمت کرد. حضور به موقع سپاه و ارتش در کنار نیروهای امدادی سبب شد رانش زمین و محاصره شهرها و روستاها کم شود. ارتش در زمان زلزله رودبار با این بالگردها کاری کردند کارستان و در سیل گلستان نیز خیلی تلاش کردند.

وی گفت: این‌گونه تلاش‌ها نشان از تعهد، ایمان و اعتقاد به ارزشهای اسلامی و جایگاه مردمی در کشور دارد که ارتش در تمامی صحنه‌ها و با تمام امکانات خدمت می‌کند.

وی گفت: آفرین بر چنین نیروی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی که با گوش دادن به فرمان رهبری به مردم خدمت می‌کنند. نیروهای مسلح ما محبوب و مورد تکریم مردم و عزیز ما هستند. خدمات متواضعانه ارتش را که دیروز رهبرانقلاب فرمودند، نشانه صداقت است.

 

 

منبع: مهر

الف خ ۷۲ /