مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از هدفگذاری این شرکت برای رساندن تلفات انرژی به ۹٫۸ درصد تا پایان سال ۹۶ خبرداد. به گزارش شرح آنلاین ،عادل کاظمی در گفتگو با خبرنگاران  با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به اهمیت این شاخص در تدوین برنامه های بهبود شاخص های اصلی شرکت، این میزان […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از هدفگذاری این شرکت برای رساندن تلفات انرژی به ۹٫۸ درصد تا پایان سال ۹۶ خبرداد.
به گزارش شرح آنلاین ،عادل کاظمی در گفتگو با خبرنگاران  با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به اهمیت این شاخص در تدوین برنامه های بهبود شاخص های اصلی شرکت، این میزان کاهش تلفات، به عنوان یکی از اهداف مهم شرکت تعیین شده است.
وی افزود: به منظور حصول به این هدف برنامه هایی در حوزه بهبود تلفات فنی شبکه و تلفات غیر فنی طرح ریزی شده است که امیدواریم با عنایت خداوند متعال و تلاش و همت همکاران به این مهم دست یابیم.
وی با اشاره به اهمیت انرژی در کشور افزود: کاهش تلفات انژی برق علاوه بر صرفه جویی در انرژی برق، از اتلاف سایر منابع همچون سوخت های فسیلی و آب نیز جلوگیری می کند و به همین جهت به عنوان یکی از اهداف مهم این شرکت محسوب می شود.
جمع آوری انشعابات غیر مجاز، راهی به سوی کاهش تلفات
وی مقابله با برق های غیر مجاز ،جمع آوری، تعیین تکلیف و محاسبه اختلاف مصرف در این بخش را جزء برنامه های غیر فنی کاهش تلفات عنوان کرد و افزود: مقابله با دستکاری های لوازم اندازه گیری و اقدامات اصلاحی در این بخش نیز با جدیت پیگیری می شود.
وی همچنین تصریح کرد: مناطقی که به لحاظ ساخت و ساز مشکل دار بوده و به دلیل نبود شبکه توزیع برق از انشعابات غیر مجاز استفاده می کنند، شناسایی می شوند و واگذاری انشعابات قانونی و در برخی موارد غیر دائم انجام می گیرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق تبریز افزود: کاهش درصد عدم قرائت کنتورها، تعیین تکلیف انشعابات فاقد سابقه شناسایی شده، شناسایی و تعویض لوازم اندازه گیری دارای خطای بیش از استاندارد و تعیین تکلیف تعدادی از اختلاف های مصرف بزرگ شناسایی شده از دیگر برنامه های این شرکت در راستای کاهش تلفات غیر فنی است.
وی ادامه داد: کنترل مضاعف سیستم بیلینگ و بررسی مشکلات و رفع و مقابله با مسائل شناسایی شده در این زمینه از دیگر برنامه های این شرکت می باشد که تاثیر بسزایی در کاهش تلفات دارد.
**مبادله تفاهم نامه کاهش تلفات با شرکت توانیر
وی در خصوص کاهش تلفات فنی اظهار داشت: طرح های بهبود کاهش تلفات توسط مشاور تهیه و به تایید شرکت توانیر رسیده و در مرحله مبادله تفاهم نامه کاهش تلفات می باشیم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه پروژه های مذکور در سه بخش می باشد، افزود: تعویض کنتورهای معیوب به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال و اجرای پروژه هایی با ماهیت کاهش تلفات در مناطق مختلف تحت پوشش شرکت به ارزش تقریبی ۳۱ میلیارد ریال از مهمترین این پروژه ها می باشد.
وی از انجام مطالعات کاهش تلفات بر پایه اطلاعات GIS در امور برق ستارخان این شرکت خبر داد و افزود: پروژه های کاهش تلفات این امور در فاز اول با ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال انجام می شود.
وی در پایان خاطر نشان شد: در نهایت تلاش می کنیم حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از بهبود تلفات در بخش فنی و ۳۰ الی ۴۰ درصد بهبود در بخش فنی حاصل شود و بتوانیم به هدف تعیین شده نائل شویم.