مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ژئو پارک منطقه آزاد ارس از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی می شود به گزارش شرح به نقل از ایرنا، محسن عرب باغی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی افزود: ژئوپارک منطقه آزاد ارس دارای امکانات بالایی در این حوزه بوده و ‘مارتینی’ نماینده اعزامی […]

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ژئو پارک منطقه آزاد ارس از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی می شود

به گزارش شرح به نقل از ایرنا، محسن عرب باغی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی افزود: ژئوپارک منطقه آزاد ارس دارای امکانات بالایی در این حوزه بوده و ‘مارتینی’ نماینده اعزامی یونسکو در آخرین سفر خود برای ثبت جهانی آن گزارشی از این منطقه برای این منظور تهیه و به سازمان یونسکو اعلام شد.
وی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی این منطقه از سوی سازمان یونسکو اظهار کرد: ثبت جهانی این منطقه موجب آشنایی گردشگران خارجی با استفاده از اطلاعات یونسکو از قابلیت های گردشگری و جاذبه های طبیعی این منطقه می شود.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس یادآوری کرد: ثبت جهانی ژئوپارک منطقه آزاد ارس موجب جذب بیشتر گردشگر خارجی به منطقه می شود.
عرب باغی ادامه داد: ژئو پارک منطقه آزاد ارس شامل منطقه گلفرج تا جنگل های ارسباران بوده که پیش بینی می شود به ثبت جهانی برسد.
وی با اشاره به نهمین نمایشگاه مطبوعان و خبرگزاری های آذربایجان شرقی گفت: حضور جوانان در این نمایشگاه پررنگ و قابل توجه بوده به طوری که با عشق و علاقه از غرفه ها بازدید و با اهالی رسانه ها به بحث و تبادل نظر می پردازند.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس اظهار کرد: نمایشگاه دارای پتانسیل بالایی بوده و تاثیر گذاری بالایی در سطح کشور و استان دارد و باید از آن به نحو خوبی استفاده کرد.
عرب باغی نقش رسانه در آگاه سازی جامعه را خیلی مهم ارزیابی کرد و افزود: آشنا سازی مردم از پیشرفت های کشور و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه برعهده رسانه ها، نشریات و دست اندرکاران فرهنگی است.
وی گفت: مسئولان به علت حجم کارهای خود کمتر می توانند عملکرد خود را اطلاع رسانی کنند و در این راستا روابط عمومی ها و رسانه ها نقش مهمی در بازگویی عملکردهای دستگاه ها برعهده دارند.
عرب باغی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا بدون غرض و نظر، واقعیت ها را منعکس می کند، اظهار کرد: این خبرگزاری به علت انعکاس به موقع اخبار و رویدادهای جامعه جایگاه بالایی در جامعه به دست آورده و مورد اعتماد مردم است.
نهمین نمایشگاه مطبوعات، پایگاه های خبری و خبرگزاری های آذربایجان شرقی همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب از روز سه شنبه هفته گذشته گشایش یافته و امروز (یکشنبه) به پایان می رسد.