مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس با بیان اینکه شهر مرزی جلفا هنوز فرهنگسرا ندارد، گفت: اولین فرهنگسرا در شهر مرزی جلفا با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در حال احداث است. به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، ابراهیم نصیری اظهار داشت: نخستین فرهنگسرا شهر مرزی شهرستان جلفا علاوه بر […]

مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس با بیان اینکه شهر مرزی جلفا هنوز فرهنگسرا ندارد، گفت: اولین فرهنگسرا در شهر مرزی جلفا با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در حال احداث است.
به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، ابراهیم نصیری اظهار داشت: نخستین فرهنگسرا شهر مرزی شهرستان جلفا علاوه بر سالن همایش ۵۵۰نفری، فضاهای مختلف مورد نیاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله گالری‌ها، کارگاه‌ها، دفاتر انجمن‌ها، استودیوی انیمیشن، کلاس‌های ساز و آواز، قرائتخانه و فضاهای اداری مورد نیاز پیش‌بینی شده است.
وی افزود: متاسفانه با وجود حساسیت این منطقه مرزی طی دهه‌های گذشته به دلیل نگاه بخشی و متمرکز گرایانه‌ای که در دولتمردان کشور اعم از پایتخت و مرکز استان وجود داشته است در نیم قرن اخیر متناسب با ظرفیت‌های شهر جلفا و نیز درآمدزایی قابل توجهی که برای کشور داشته مورد توجه قرار نگرفته است.
نصیری افزود: نشانه‌های این امر عدم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و حتی درمانی است و به جرات می‌توان گفت تاسیس منطقه آزاد ارس پایدارترین سرمایه‌گذاری و اهتمام دولت جمهوری اسلامی به این منطقه مرزی بوده که همواره مورد تاکید مسوولان استانی و محلی بوده است.
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه ارس ادامه داد: یادآوری این نکته نیز دردآور است که پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلفا در هادیشهر با احداث مجتمع فرهنگی هادیشهر در سال‌های اخیر شروع بکار کرد و عدم وجود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان مرزی در طول سالیان سال پس از انقلاب، موجبات عدم رونق و انسجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ضایع شدن استعدادهای نوجوانان و جوانان منطقه در حوزه‌های مختلف را فراهم کرده بود.
وی گفت: با توجه به چشم انداز ۳۰ -۴۰ساله‌ای که برای بهره‌برداری از این طرح متصور است و با توجه به پیش‌بینی جمعیتی منطقه در این پروژه تقریبا تمام نیازهای آموزشی و رویدادی فرهنگی و هنری لحاظ شده و با برنامه‌ریزی انجام یافته این پروژه تا دو سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.