استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم در ۱۳ آبان باید با اتحاد خود، انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کنند، افزود: در این روز مردم باید خائن و جاسوس بودن آمریکا را فریاد کشده و به جهانیان نشان دهند. به گزارش شرح آنلاین حجت الاسلام رحیم همزبان در گفت و گو با […]

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم در ۱۳ آبان باید با اتحاد خود، انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کنند، افزود: در این روز مردم باید خائن و جاسوس بودن آمریکا را فریاد کشده و به جهانیان نشان دهند.

به گزارش شرح آنلاین حجت الاسلام رحیم همزبان در گفت و گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان ماه چند اتفاق مهم رخ داده است، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز ۱۳ آبان ماه، تعداد زیادی از دانش آموزان در زمان شاه پهلوی به شهادت رسیدند و در سال ۱۳۴۲، امام خمینی (ره) توسط رژیم مزدور پهلوی به ترکیه تبعید شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه، روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است، افزود: طی سال ۱۳۵۸، بعد از انقلاب، دانشجویان پیرو خط امام (ره) لانه‌ی جاسوسی آمریکا را تسخیر کرده و اسناد پاره شده را بعد از همت مضاعف، احیا کردند که این اسناد خیانت آمریکا به ایران را اثبات می کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سفارتخانه هر کشور مکانی جهت روابط سالم سیاسی بین دو کشور محسوب می‌شود، افزود: آمریکا در این رابطه سوء استفاده کرده و خیانت کرد؛ آمریکا سفارتخانه خود در ایران را مکانی برای جاسوسی و خیانت به ایران و مردم ایران تبدیل کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا حتی به دوست خود نیز خیانت می کند، اظهار کرد: آمریکا به رژیم پهلوی که طرفدار و دوست آمریکا بود، خیانت کرد! آمریکا به دنبال منافع خود از ایران بوده و از شاه به عنوان مهره استفاده می‌کرد.
حجت‌الاسلام همزبان افزود: رسم آمریکا در دنیا چنین است که از برخی کشورها یک شخص را به عنوان مهره، جهت تامین منافع خود مورد بازیچه قرار می‌دهد و تا زمانی که خواسته خود را تامین نکند، از آن استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در روز ۱۳ آبان ماه به رویدادهای مهم در این روز توجه کنند، اظهار کرد: مردم باید به مبارزه روز جهانی استکبار اهتمام کرده و بینش سیاسی خود را در مقابل کشورهای استکبار جهانی ارتقا دهند.