شهردار اسکو گفت: آلاینده‌های جوی نیروگاه حرارتی تبریز و سایر کارخانه‌های بزرگ در حاشیه علاوه بر متضرر کردن باغات شهر اسکو، موجب از بین رفتن فضای سبز شهری نیز می‌شوند. به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، بابک شریفی در این خصوص اظهار کرد: ضروری است که شهر اسکو و به تبع آن شهرداری […]

شهردار اسکو گفت: آلاینده‌های جوی نیروگاه حرارتی تبریز و سایر کارخانه‌های بزرگ در حاشیه علاوه بر متضرر کردن باغات شهر اسکو، موجب از بین رفتن فضای سبز شهری نیز می‌شوند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، بابک شریفی در این خصوص اظهار کرد: ضروری است که شهر اسکو و به تبع آن شهرداری اسکو از “عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ” از جمله نیروگاه حرارتی تبریز برخوردار شود.
وی در ادامه با اشاره به ماده ۱۲۳ قانون برنامه پنج ساله کشور، گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر و درخواست شهرداری، مقرر شده که براساس ضوابط و ضرایب در سهم شهرستان‌های تبریز و اسکو بازنگری و شهر اسکو نیز برای مقابله با آلایندگی‌های محیطی عوارضی دریافت کند.
شریفی افزود: امید است با تحقق این تصمیم و تخصیص سهم اسکو از عوارض آلایندگی، بتوانیم روی چهره عروس گردشگری منطقه و استان با بهره‌مندی از عوارض مذکور و ایجاد فضاهای سبز شهری مرهم بگذاریم.