۹ سال گذشته است و همچنان شهر ۲۵۰ هزار نفری سهند چشم به انتظار اتمام عملیات احداث اتوبان ۲۹ کیلومتری بین تبریز و شهر جدید سهند هستند. اما گویا این ۹ سال نیز کفاف افتتاح این پروژه را نمی دهد و این بار هم مسئولان وعده سال آینده را می دهند.

به گزارش شرح آنلاین، آغاز قصه پر غصه اتوبان تبریز-سهند به سال۸۷ بر می گردد زمانیکه در دولت نهم با درآمدهای سرشار از فروش نفت به قیمت بالا طرح این اتوبان ضروری کشیده  و عملیات احداث آن آغاز شد.حضور مردم در مساکن مهر ساخته شده در این شهر و رفت و آمد اکثر اهالی این شهر جدید به تبریز احداث این اتوبان را ضروری تر از همه پروژه ها تبدیل کرده بود.دولت دهم در سالهای آخر خود این پروژه را به عنوان پروژه مهر ماندگار تبدیل کردند تا قبل از پایان دولت دهم افتتاح شود اما دولت دهم  هم به خاطره ها پیوست ولی خبری از راه اندازی این پروژه نبود.

در دولت یازدهم نیز رئیس جمهور جدید در اولین سفر خود به استان آذربایجان شرقی اتمام اتوبان تبریز- سهند در سال ۹۵ را وعده داد اما این وعده نیزهمچون وعده های قبلی سرابی بیش نبود و حالا دولت دوازدهم بر سر کار آمده و همچنان طبق گفته دولتمردان این پروژه جز اولویت های مهم دولت قرار دارد و البته وعده سال آینده را می دهند.باید نشست و دید که این سالهای آینده کی به سر می آید و مردم شهر جدید سهند می توانند از این اتوبان رفت و آمد کنند؟

استاندار آذربایجان شرقی : بهره‌برداری از بزرگراه تبریز- سهند تا ۱٫۵ سال آینده

مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه تبریز-سهند، تأکید کرد:  منابع مالی این پروژه هرچه‌سریع‌تر باید تأمین شود تا شاهد بهره‌برداری مردم از این پروژه بسیار مهم و زیربنایی باشیم.
وی با اشاره به اینکه ۹ کیلومتر از این بزرگراه ۲۹ کیلومتری از سمت شهر جدید سهند آماده شده است، افزود: با توجه به اینکه در سال‌های آینده بیش از ۲۵۰ هزار نفر در این شهر سکونت خواهند داشت و این شهر بعد از تبریز به دومین شهر بزرگ استان تبدیل خواهد شد، احداث بزرگراه تبریز-سهند اهمیت ویژه‌ای دارد.

خدابخش با اشاره به اینکه جهت اتمام این پروژه، ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است، یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، به دنبال جذب مشارکت سرمایه‌گذار هستیم و وزارت راه و شهر سازی نیز در حال توافق با یک سرمایه‌گذار است که امیدواریم با تحقق این امر، شاهد تسریع در اجرای پروژه باشیم.

خدابخش افزود: مدت بهره‌برداری این بزرگراه برای سرمایه‌گذار، ۱۵ سال است و پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل تا یک سال و نیم آینده این پروژه راه‌اندازی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل این پروژه تأمین منابع مالی است، اظهار کرد: اگر این مشکل حل شود، مسائل جزئی قابل حل است.

حبیب زمانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این بازدید، با بیان اینکه این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به برودت و سردی هوا عملیات خاکی پروژه انجام می‌شود که با بهبود وضعیت هوا اقدامات ابنیه پروژه ادامه خواهد یافت.

گزارش از: وحید خوش زرع