معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا پایان دولت یازدهم چند صد سمن مجوز فعالیت خود را دریافت خواهند کرد که بنابراین دو هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در این دولت مشغول فعالیت خواهند بود. به گزارش شرح آنلاین، محمدرضا رستمی ظهر چهارشنبه در پنجاه و پنجمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان […]

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا پایان دولت یازدهم چند صد سمن مجوز فعالیت خود را دریافت خواهند کرد که بنابراین دو هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در این دولت مشغول فعالیت خواهند بود.

به گزارش شرح آنلاین، محمدرضا رستمی ظهر چهارشنبه در پنجاه و پنجمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این استان در ستاد ساماندهی جوانان، رشد قابل توجه اجرایی شدن مصوبات ستاد استانی و شهرستانی است.

وی با بیان اینکه در اوایل دولت یازدهم با مطالعات علمی جامعه با ۳ شاخص بحرانی مواجه شدیم، افزود: افول سرمایه اجتماعی، طرد اجتماعی بیش از ۵۰ درصد جوانان از جامعه و فردگرایی به عنوان ۳ معضل اجتماعی بیان شد که با در نظر گرفتن شرایط موجود جامعه، رویکرد ارتقای سرمایه‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دادیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعال‌سازی و حساس‌سازی بخش‌های مختلف دولت به این پدیده اظهار کرد: در این زمینه شورای عالی جوانان، سپس ستادهای ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شد و در ستاد ملی نیز به صورت ماهانه جلساتی تشکیل شده و دستور عملی در این مورد تهیه و تدوین شد.

وی همچنین ادامه داد: تا کنون ۱۸ جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان برگزار شده و سه هزار و ۶۰۰ جلسه استانی و شهرستانی تشکیل شده که بیش از ۶۰ درصد مصوبات این جلسات اجرایی شده است.

رستمی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع فعالیت‌های جوانان با مشارکت حداکثری، به این مسئله توجه ویژه‌ای صورت گرفت، ادامه داد: با توجه به اینکه جوانان برای ورود به اجتماع و مشارکت در امور اجتماعی علاقه چندانی نشان نمی‌دادند و سطح مشارکت بسیار پایین بود، برنامه‌ای با عنوان مشارکت اجتماعی جوانان تنظیم شد و روند اجرایی شدن آن با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در اوایل دولت یازدهم ۴۵ سازمان مردم نهاد در زمینه امور جوانان فعالیت داشتند، ادامه داد: به ازای هر ۵ هزار جوان باید یک سازمان مردم نهاد در جامعه وجود داشته باشد که تا کنون یک هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد مجوز گرفته و مراحل توانمندی خود را گذرانده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: همچنین ۹۵۰ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده که تا پایان دولت یازدهم مجوز فعالیت خود را دریافت خواهند کرد که بنابراین دو هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در این دولت مشغول فعالیت خواهند بود.

وی به اجرای برنامه سازماندهی مردم نهاد اشاره کرد و گفت: دوره‌های مهارت افزایی و حمایت از طرح‌های مردم نهاد جوانان صورت گرفته و برای هر استان اعتباراتی در این زمینه تخصیص داده شده که برای آذربایجان شرقی در این زمینه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

وی در ادامه از مشارکت یک هزار و ۳۰۰ جوان در ستادهای امور ساماندهی در سطح کشور خبر داد و گفت: در سال آینده مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد افتتاح می‌شود و همچنین تشکیل خانه جوانان نیز از گام بعدی در مشارکت علمی جوانان است.

رستمی با اشاره به افتتاح خانه جوان تبریز تصریح کرد: تا پایان امسال همه استان‌ها دارای یک خانه جوانان خواهند بود  که در این زمینه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و سپس امیدواریم ساخت خانه جوانان در شهرستان‌های بزرگ نیز عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های آسیب شناسی طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی ۴ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است، ادامه داد: برنامه دقیق و روشن برای این سه بخش تدوین شده اما کاهش آسیب اجتماعی بدون مشارکت جامعه جوان مؤثر نیست.

رستمی به تربیت مربیان اختصاصی برای آموزش‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و گفت: فاز نخست این طرح با آموزش دو هزار و ۵۰۰ مربی در سراسر کشور برگزار شد و تمامی افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند از این پس افراد قابل تأیید برای برگزاری دوره‌های پیش از ازدواج خواهند بود.