مدیر عامل و رییس هییت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی عملکرد این شرکت در ۱۰۰ روز گذشته دولت دوازدهم را تشریح کرد. به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی , علی صمدنژاد در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال تابستان سرسختی را پشت سر گذاشتیم […]

مدیر عامل و رییس هییت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی عملکرد این شرکت در ۱۰۰ روز گذشته دولت دوازدهم را تشریح کرد.
به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی , علی صمدنژاد در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال تابستان سرسختی را پشت سر گذاشتیم گفت : در استان ما ۲۷۳۱ روستا داریم که از این تعداد ۲۰۱۹ روستا بالای ۲۰ خانوار , ۷۱۲ روستا زیر ۲۰ خانوار و ۱۲۴۵ روستا تحت پوشش این شرکت می باشند یعنی ۸۵ درصد جمعیت روستایی از خدمات شرکت آبفار بهره مند می باشند و از لحاظ جمعیتی نیز ۵/۹۷ درصد جمعیت روستایی استان در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سکونت دارند ولی این شرکت به خانوارهای زیر ۲۰ خانوار نیز خدمات ارائه می دهد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در سطح روستاهای استان هزینه شده اعلام کرد: در این مدت حدودا ۴۰ کیلومتر خط انتقال , ۳۴ کیلومتر شبکه توزیع , ۶۰۳ متر مکعب ( ۱۲ باب) مخزن ذخیره , ۹ حلقه حفر وتجهیز چاه , ۴ مورد ایستگاه پمپاژ , ۷ دهنه چشمه , ۳۸۷۵ متر نیرورسانی , ۳ باب احداث موتورخانه , لایروبی قنات ۵۰ متر , اصلاح و بازسازی حوضچه (یا اتاقک چاه) ۶ باب و ۴۹۴ متر حصارکشی اجرا گردیده است.
وی به کنترل کیفیت آب شرب روستاهای تحت پوشش استان اشاره کرد و افزود: گندزدایی آب شبکه توزیع روستاها توسط ۳۹۰ دستگاه هیپوکلرزن , ۷۱ دستگاه کلرزن مایعی و ۴ دستگاه الکترولیز نمک ,نمونه برداری و انجام آزمونهای میکروبی ۴۲۰۰ مورد و نمونه برداری و انجام آزمونهای فیزیک وشیمایی ۲۰۰ مورد به طور مرتب و منظم در آزمایشگاه های این شرکت انجام می گیرد.
صمدنژاد خاطر نشان کرد: تعداد ۶ دستگاه تصفیه آب شیرین کن در روستاهای بسطاملو , جعفرقلی اوشاقی , سه راه اسکانلو و قارلوجه شهرستان خداآفرین و بیلوردی , سرای و جانقور شهرستان هریس و طوراقیه , قلعه قاضی و اشتلق سفلی شهرستان بستان آباد و کراب و وانلوجق شهرستان مرند و قلعه جوق شهرستان سراب و روستای نعمت اله شهرستان شبستر نصب شده و فعال می باشند.
این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: ۲۱ کیلومتر اصلاح و بازسازی لوله فرسوده خط انتقال و ۶۷۵ مورد انشعابات غیر مجاز شناسایی شده که بعد از طی مراحل قانونی به مجاز تبدیل شدند.