رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی گفت: با موافقت فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ، مسابقات جام جهانی این رشته در سال ۲۰۱۸ به میزبانی تبریز برگزار می شود. به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، رسول برپور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات […]

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی گفت: با موافقت فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ، مسابقات جام جهانی این رشته در سال ۲۰۱۸ به میزبانی تبریز برگزار می شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، رسول برپور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات هیات پهلوانی و زورخانه ای مراغه اظهار کرد: برگزاری مسابقات جام جهانی در تبریز فرصت مناسبی برای ترویج و معرفی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به عنوان میراث فرهنگی به جهانیان است.
وی به پتانسیل و پیشینه درخشان مراغه در ورزش های زورخانه ای نیز اشاره کرد و گفت: با تمرکز بر روی تیم های پایه و شناسایی استعدادها در رده های سنی نونهالان و نوجوانان، می توانیم شاهد حضور تیمی با کیفیت و مطلوب از این شهرستان در مسابقات لیگ کشوری باشیم.
وی تجلیل از چهرهای ماندگار زورخانه ای استان را از برنامه این هیات عنوان کرد و گفت: پیشکسوتان این رشته ورزشی از سرمایه های ارزشمند ورزش استان هستند و این هیات از وجود و تجارب ارزشمند آنان در رشد و توسعه و شکوفایی ورزش پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی بهره خواهد گرفت.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این نشست ورزش زورخانه ای را ورزش ملی مردم ایران عنوان کرد و گفت: ورزش زورخانه ای و پهلوانی برگرفته از هویت ایرانی – اسلامی و ریشه دراعتقادات دینی و معنوی با تکیه بر اخلاق مداری و منش پهلوانی مردمان این مرز و بوم است.
مهدی نوایی به کمبود باشگاه های زورخانه ای و باستانی در شهرستان اشاره کرد و افزود: با تکمیل ۲ زورخانه در دست احداث و همچنین زورخانه شهرداری مراغه تا پایان سال ۹۷، مشکل کمبود مکان برای ورزشکاران این رشته حل خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر ۲ سالن ورزشی زورخانه ای در مراغه وجود دارد که پاسخگوی نیاز ورزشکاران نیست.
وی به فعالیت های فرهنگی ورزشی هیات زورخانه ای مراغه اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، اعزام ورزشکاران به کلاس های مربیگری، تفاهم نامه همکاری هیات زورخانه ای و آموزش و پرورش برای جذب و و استعدادیابی دانش آموزان علاقه مند،حضور فعال مرشدان در برنامهای ورزشی و تشکیل تیم نونهالان و نوجوانان شهرستان از مهمترین برنامه های هیات ورزشی زورخانه ای مراغه می توان عنوان کرد.