رئیس اتاق بازرگانی تبریز از برگزاری اجلاس کشورهای D۸ به میزبانی اتاق بازرگانی تبریز در سال آینده خبر داد و گفت: وزرای گردشگری ۸ کشور عضو اجلاس D۸ نیز در این اجلاس حضور می‌یابند. به گزارش شرح آنلاین به نقل از  نصر ، صمد حسن‌زاده در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز […]

رئیس اتاق بازرگانی تبریز از برگزاری اجلاس کشورهای D۸ به میزبانی اتاق بازرگانی تبریز در سال آینده خبر داد و گفت: وزرای گردشگری ۸ کشور عضو اجلاس D۸ نیز در این اجلاس حضور می‌یابند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از  نصر ، صمد حسن‌زاده در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز با محوریت ” تبریز ۲۰۱۸ ” که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و بیکاری در تبریز زمانی حل می‌شود که بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال به‌طور کامل فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه اعضای اتاق بازرگانی تبریز با همت جمعی قصد دارند هرچه در توان دارند برای توسعه آذربایجان شرقی بگذارند، افزود: زمانی بود که تبریز قطب صنعتی و اقتصادی کشور حساب می‌شد ولی متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل سوء مدیریت‌ها سرمایه‌گذاری جدیدی در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی و تبریز آن‌طور که انتظار می‌رفت انجام‌نشده است.
وی بر لزوم همکاری و هم‌افزایی اتاق بازرگانی، شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز در راستای توسعه همه‌جانبه استان و تبریز تأکید کرد و ادامه داد: طبیعتاً با این‌همه اقداماتی که در تبریز صورت گرفته باز هم مشکلاتی متعددی در حوزه‌های مختلف وجود دارد اما با تدابیر و تصمیم‌گیری‌ها صحیح می‌توان علاوه بر رفع مشکلات شهری بلکه در بهبود زندگی مردم نیز تأثیرگذار بود.
حسن‌زاده در ادامه بابیان اینکه در صورت برنامه‌ریزی و مدیریت درست کل کشور می‌تواند از ظرفیت‌های رویداد تبریز ۲۰۱۸ بهره‌مند شود، تأکید کرد: به همین منظور سعی کرده‌ایم تا اجلاس کشورهای D8 متشکل از هشت کشور اسلامی در تبریز با میزبانی اتاق بازرگانی این شهر برگزار شود که البته زمان برگزاری این اجلاس احتمالاً اردیبهشت و یا خردادماه سال آینده خواهد بود که قرار است وزرای گردشگری، رؤسای اتاق‌های بازرگانی و نمایندگانی از هشت کشور اسلامی در اجلاس شرکت کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز اضافه کرد: البته هدف از میزبانی از اجلاس کشورهای D8 این بود که بتوانیم از طریق کشورهای عضو رویداد تبریز ۲۰۱۸ را در آن کشورها مطرح کنیم که قطعاً این اقدام از لحاظ جذب گردشگر و معرفی تبریز بی‌تأثیر نخواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه رویداد ” تبریز ۲۰۱۸ ” به‌منظور معرفی بیشتر در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور معرفی شود، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط به جهت این‌که رویداد تبریز ۲۰۱۸ را بهتر بتوانیم معرفی کنیم بسته‌های فرهنگی آماده کرده و اختیار ما برای ارسال به اتاق‌های بازرگانی کل کشور قرار دهند.
عدم توسعه‌یافتگی تبریز به بی‌توجهی به مسائل اقتصادی باز می‌گردد
ایرج شهین باهر، شهردار کلان‌شهر تبریز نیز در این نشست، پایه و اساس توسعه شهرها را در گرو توجه به مسائل اقتصادی دانست و اظهار کرد: در صورتی می‌توان به توسعه دست‌یافت که اقتصاد آن شهر به توسعه همسویی داشته باشد و از طرفی دیگر نیز حرکت به سمت اقتصاد و تولید زمینه توسعه را فراهم می‌کند.
شهردار کلان‌شهر تبریز با انتقاد از این‌که آن‌طور که انتظار داشتیم هنوز تبریز به شهری توسعه‌یافته تبدیل نشده است، افزود: به اعتقاد بنده عدم توسعه‌یافتگی کلان‌شهر تبریز در دهه‌های گذشته به بی‌توجهی به مسائل اقتصادی باز می‌گردد.
وی بابیان اینکه طراحی و وسعت بازار بزرگ تبریز نشان می‌دهد که زمانی مرکز فعالیت‌های اقتصادی غرب آسیا بوده است، ادامه داد: بازار تبریز بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر بوده که درگذشته به دلیل تمرکز شدن بر روی توریست‌های تجاری از جذب توریست تفریحی غفلت شده اما اکنون با استفاده از پتانسیل تبریز ۲۰۱۸ می‌توان این بازار را به مرکز گردشگری تبدیل کرد که هم‌اکنون نیز هست.