مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در دهه فجر امسال تعداد ۲۵ واحد صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ۳۰۳ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفری به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش شرح آنلاین به نقل از  فارس ، مرتضی نیرومند اسکویی  در جمع خبرنگاران بر لزوم انعکاس امیدواری در میان مردم تاکید و […]

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در دهه فجر امسال تعداد ۲۵ واحد صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ۳۰۳ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از  فارس ، مرتضی نیرومند اسکویی  در جمع خبرنگاران بر لزوم انعکاس امیدواری در میان مردم تاکید و اظهار کرد: در کنار همه مشکلاتی که وجود دارد واحدهای موفقی نیز هستند که فعالیت می‌کنند، ولی باید به یاد داشته باشیم استان ما به سرمایه‌گذاری نیاز دارد که اگر اتفاق نیفتد اشتغال و تولیدی رخ نخواهد داد.
وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از شهرک صنعتی بعثت افزود: این شهرک طبق مصوبه هیات وزیران یک‌هزار و ۸۰۰ متر وسعت دارد، ولی عمده مشکل این شهرک اوقافی بودن آن است که با کمک مقامات مسوول هزار هکتار از زمین‌های ملی را خریداری می‌کنیم و می‌توانیم به واحدهای صنعتی زمین ۶ دانگ اعطا کنیم که ظرفیت بزرگی است و سرمایه‌گذاران بزرگ را به این شهرک جذب کنیم.
نیرومند با بیان اینکه نسبت به استان‌های هم‌تراز، شهرک‌های صنعتی ما حق انتفاع واگذاری مناسب‌تری دارند، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده است هر سرمایه‌گذاری که مراجعه می‌کند در برابر درخواست‌های او انعطاف‌پذیری لازم را اعمال کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در ادامه توضیح داد: در سال ۱۳۹۶ تعداد قراردادهای واگذاری شرکت ۲۱۷ مورد بوده که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهند همچنین میزان ۵۷ هکتار زمین واگذار شده که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
این مسوول اذعان داشت: واحدهای به بهره‌برداری رسیده در سال ۹۶ به ۱۲۷ واحد رسیده که با سرمایه‌گذاری ۲۰۴ میلیارد تومانی برای یک‌هزار و ۸۹۸ نفر اشتغال ایجاد کرده و رتبه پنج کشوری تعداد واحدهای بهره‌برداری رسیده را نصیب شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی کرده است.
وی اعلام کرد: در دهه فجر امسال تعداد ۲۵ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۰۳ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفری به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۶ پروژه عمرانی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد تومانی افتتاح می‌شود.
نیرومند با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۹۲ واحد تعطیل شده مجدداً راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگشته‌اند، افزود: در ۱۰ ماهه سال ۹۶ رتبه اول هزینه عملیاتی را با عملیاتی شدن ۸۵ درصد هزینه‌ها به خود اختصاص دادیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سیاستی که از دوسال قبل در پیش گرفتیم این است که شهرک‌های تقاضا محور را توسعه دهیم تا به این وسیله از فرار سرمایه جلوگیری کنیم و در قدم اول ۴۸۰ هکتار توسعه شهرک سلیمی را کلنگ‌زنی کردیم و امروز در این شهرک حدود ۵۰ هکتار از این رقم آماده واگذاری است.
این مسوول خاطرنشان کرد: توسعه شهرک آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را به وسعت ۸۰ هکتار شروع کردیم و در دهه فجر واگذاری زمین در این شهرک نیز اتفاق می‌افتد، ضمن اینکه توسعه شهرک صنعتی عالی نسب در دهه فجر به وسعت ۲۷۳ هکتار شروع می‌شود.
وی ابراز داشت: در شهرک صنعتی تبریز چهار صنایع متمرکز هستند که داخل شهرها قابلیت فعالیت دارند و عملیات اجرایی ۷۰ هکتار از آن به عنوان زون صنایع دانش بنیان در دهه فجر امسال شروع می‌شود.
خبرنگاران به همراه تعدادی از مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان از چند شرکت‌ تولیدی بازدید کرده و در جریان روند فعالیت‌ آنها قرار گرفتند.