سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش شتاب توسعه‌ای منطقه آزاد ارس با رفع کامل تعارضات زیست محیطی با استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان غربی، خبر داد به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس ، اسدالله علیزاده اظهار داشت: با برگزاری آخرین جلسه فی مابین سازمان منطقه آزاد ارس با اداره […]

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش شتاب توسعه‌ای منطقه آزاد ارس با رفع کامل تعارضات زیست محیطی با استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان غربی، خبر داد

به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس ، اسدالله علیزاده اظهار داشت: با برگزاری آخرین جلسه فی مابین سازمان منطقه آزاد ارس با اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، تمام تعارضات زیست محیطی بین ارس و استان آذربایجان‌غربی، رفع شده و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه به امضای دو طرف رسید.

وی تصریح کرد: مناطق متداخل حفاظت شده بین منطقه آزاد ارس و آذربایجان‌غربی شامل منطقه حفاظت شده مراکان می‌شود که با حل و فصل این موضوع، مشکلی از بابت توسعه سایت توریسم، سایت گلخانه‌ای و سایت انرژی و نیروگاهی نخواهیم داشت.
علیزاده در زمینه مناطق متداخل با اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نیز گفت: این مناطق نیز پیش‌تر در جلسات مشترک مورد بررسی قرار گرفته بود و با توجه به تعیین مجدد محدوده‌های پناهگاه حیوانات کیامکی و پارک ملی کنتال، در این زمینه نیز شاهد بروز هیچ مشکلی نخواهیم بود.
وی افزود: بخش‌هایی از محدوده نوردوز و سایت صنایع پاک در تعارض با مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی بود که با رفع مشکلات مربوطه در این ۲ بخش نیز شاهد افزایش می‌شتاب توسعه‌ای خواهیم بود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: تعیین محدوده‌های توافق شده جدید، هم اکنون در مسیر قانونی قرار گرفته است و با تشکیل جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، به تایید نهایی رسیده و در ادامه نیز برای تایید نهایی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری صنعتی کشور، ارسال می‌شود.
علیزاده تاکید کرد: منطقه آزاد ارس خود را به حفظ محیط زیست منطقه متعهد می‌داند و توافقات قبلی فی مابین سازمان منطقه آزاد ارس با اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی در راستای مدیریت و حفاظت بهینه از منطقه حفاظت شده مراکان و ایجاد امکانات لازم در راستای توانمندسازی حفاظتی این منطقه، کماکان توسط سازمان منطقه آزاد ارس به اجرا در می‌آید.
وی گفت: در زمینه مناطق حفاظت شده آذربایجان‌شرقی و پناهگاه حیوانات کیامکی نیز منطقه آزاد ارس تا به امروز فعالیت‌های عمده‌ای را انجام داده است و در ادامه نیز شاهد تداوم این فعالیت‌ها خواهیم بود.