وحید خوش زرع// فردا -جمعه سیزدهم بهمن- چشم هزاران هوادار عاشق تراکتورسازی چشم به آوردگاه مشهد و دیدار با تیم پدیده دارند تا تیم محبوبشان استارتی دوباره بزند و در این روزهای پر استرس و نفس گیر بازی های باقی مانده لیگ برتر و جام قهرمانان آسیا نتایج در خور شان نام پر آوازه خود […]

وحید خوش زرع// فردا -جمعه سیزدهم بهمن- چشم هزاران هوادار عاشق تراکتورسازی چشم به آوردگاه مشهد و دیدار با تیم پدیده دارند تا تیم محبوبشان استارتی دوباره بزند و در این روزهای پر استرس و نفس گیر بازی های باقی مانده لیگ برتر و جام قهرمانان آسیا نتایج در خور شان نام پر آوازه خود کسب کند.

به گزارش شرح آنلاین ، حضور در جایگاه یازدهمی جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال کشور در پایان هفته بیست ویکم نه شایسته تیم تراکتورسازی به عنوان تیم محبوب دیار آذربایجان است و نه خوش آیند هواداران بی شماری که سال هاست در فوتبال کشور به پرشورها ملقب شده اند. اما حوادث فوتبالی امسال دست به دست هم دادند تا ارتش سرخ تبریز این روزها حال و روز خوشی نداشته باشد.شاید در این شرایط تغییر سرمربی و تاکتیک تیمی ، بهترین گزینه ای بود که مدیران تراکتورسازی انتخاب کردند.حضور ارطغرول ساغلام به عنوان نفر اول کادر فنی و تیم فنی وی در روی نیمکت تراکتورسازان از حدود دو هفته پیش آغاز شد.

ساغلام که سوابق نسبتا خوبی در لیگ برتر ترکیه دارد با استقبال خوبی به عنوان سرمربی تراکتورسازی شروع به کار کرد تا در روزهای آتی هواداران روزهای شیرین گذشته را این بار با سرمربی ترک تبار خود تجربه کنند.

هفته گذشته در برابر دیدار با سیاه جامگان هرچند ساغلام به عنوان سرمربی بر نیمکت تیم تراکتورسازی حضور داشت اما بواسطه زمان کوتاه حضور وی در بین بازیکنان تراکتورسازی و عدم شناخت از لیگ ایران نمی شد بیشتر انتظار تحول از وی داشت.

تراکتورسازی البته هفته  گذشته بر خلاف هفته های قبل  نمایش خوبی داشت ؛ ولی آن ها نقاط ضعف پیشین خود را در این بازی نیز داشتند . ضعف تیم تراکتورسازی در خط حمله و در دفاع در این بازی به خوبی مشاهده می شد . ضعف این تیم در خط دفاع باعث شد که  تیم مشکی پوشان  در این بازی توانست بار ها با ضد حملات برق آسایش مدافعین تراکتورسازی را غافل گیر کنند . تراکتورسازی در ضربات هوایی نیز دچار مشکل است . عدم دفع توپ های سرگردان و اجازه زدن ضربه سر به بازیکنان حریف در محوطه جریمه باعث شد که به پاشنه آشیل  این تیم تبدیل شود  .

تراکتورسازی در خط حمله نیز دچار مشکل است . آن ها در این فصل تنها ۱۹ گل به ثمر رسانده اند و پس از مشکی پوشان و استقلال خوزستان صاحب سومین خط حمله ضعیف لیگ هستند . تراکتوری ها در ۴۵۰ دقیقه اخیر خود در لیگ برتر تنها یک گل به ثمر رسانده اند،

اما با همه این تفاسیر فردا جدال با تیم پدیده در شهر مشهد قصه دیگری دارد و باید از تراکتور مدل ترکیه ای رونمایی شود و تراکتور با استارتی دوباره بتواند در لیگ از منطقه خطر گریخته وحداقل به جایگاهی در میانه های جدول دست یابد و ضمن اینکه بتواند با کسب نتایج لازم در لیگ قهرمانان آسیا و صعود به مرحله بعدی تاحدودی از تلخی فصل جاری برای هواداران تراکتور سازی را بکاهد.باید برای این امر تا فردا منتظر ماند و دید که ساغلام می تواند با تراکتور استارت دوباره بزند یا نه؟