همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و متخصصان و مجریان پروژه مترو، حفاری مکانیزه TBM وارد ایستگاه شماره ۳ خط دوم مترو شد به گزارش شرح به نقل از ایسنا،با ورود تجهیزات حفار TBM به ایستگاه شماره ۳ خط دوم مترو، ادامه عملیات عمرانی و زیرساختی در […]

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و متخصصان و مجریان پروژه مترو، حفاری مکانیزه TBM وارد ایستگاه شماره ۳ خط دوم مترو شد

به گزارش شرح به نقل از ایسنا،با ورود تجهیزات حفار TBM به ایستگاه شماره ۳ خط دوم مترو، ادامه عملیات عمرانی و زیرساختی در این خط، با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.
عملیات حفاری خط دوم، در تیرماه سال ۹۵، ایستگاه شماره ۱ (واقع در قراملک) و مرداد امسال، ایستگاه شماره ۲ (واقع در شهرک امام خمینی) را پشت سر گذاشت و امروز همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، با تلاش شبانه روزی ۶۰۰ تن از عوامل فنی، مهندسی و اجرایی در عمق ۴۰ متری زمین، وارد ایستگاه شماره۳ در تقاطع خیابان دامپزشکی شده است و قطر حفاری این تونل۱۰ متر است و دو خط رفت و برگشت بطور موازی در کنار یکدیگر قرار دارد.
خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین مسیرهای مترو در کشور است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.