مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌برداری از آبرسانی به ۶۹ روستای استان در دهه فجر امسال انجام شده و مابقی نیز انجام خواهد شد. به گزارش شرح آنلاین به نقل از فارس ،علی صمدنژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شبکه جمع‌آوری و خط انتقال روستای لیقوان اظهار داشت:  ۶۹ روستای […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌برداری از آبرسانی به ۶۹ روستای استان در دهه فجر امسال انجام شده و مابقی نیز انجام خواهد شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از فارس ،علی صمدنژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شبکه جمع‌آوری و خط انتقال روستای لیقوان اظهار داشت:  ۶۹ روستای استان آذربایجان‌شرقی در دهه فجر امسال از نعمت آب بهره‌مند شده که این روستاها دارای ۱۱ هزار خانوار و ۳۶ هزار نفر جمعیت هستند که بدون آب بوده و یا با کمبود آب مواجه بودند.
وی افزود:۲۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی برای تأمین آب هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: با توجه به مسائل زیست محیطی، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در رابطه با فاضلاب روستایی اقدامات موثری از قبیل احداث تصفیه‌خانه کرده که هفت طرح وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز در سومین روستا بهره‌برداری از تصفیه‌خانه صورت می‌گیرد و هفت روستای دیگر نیز در حال اجرا هستند که از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی، تأمین مالی شده و از ۴۵ روز پیش کلید اجرای آن زده شده و پیمانکار و مشاور برای اجرای آن معرفی شده که امید داریم در طول ۱۸ ماه مطالعه و اجرای آن انجام گیرد.
صمدنژاد تاکید کرد: روستای لیقوان جزو روستای صنعتی و گردشگری است و  یک‌هزار و ۵۰۰ انشعاب آبی در آن وجود دارد و با توجه به اهمیت محیط زیست و مهرانه‌رود در تأمین آب شرب تبریز، این تصفیه‌خانه بسیار موثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: از محل بانک توسعه اسلامی، تصفیه‌خانه روستای “بیرق” نیز در دهه فجر سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که تاثیری در محل منطقه و آب شرب خواهد گذاشت چراکه  ۳۵ درصد آب تبریز از طریق مهرانه‌رود است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی در تشریح تصفیه‌خانه فاضلاب لیقوان توضیح داد: این پروژه با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در زمینی به متراژ  یک‌هزار و ۳۵۰ متر و با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ روز طراحی شده است.
وی ابراز کرد: هدف از طراحی و ساخت تصفیه‌خانه لیقوان فاضلاب انسانی روستای لیقوان و استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز و توسعه کشاورزی بخشی از زمین‌های پایین دست است و با توجه به اینکه روستای لیقوان از نظر گردشگری یکی از مناطق مهم استان است، بر اهمیت ساخت این تصفیه‌خانه افزوده می‌شود.