دبیر تالار مذاکرات سرمایه گذاری پردیس با بیان نتایج برگزاری این تالار گفت :این تالار با حضور دهها شرکت خارجی و داخلی و تعدادی از شهرداریهای کشورمان در محل پارک فنآوری شهر جدید پردیس در روزهای ۲۶-۲۵ بهمن ۱۳۹۶ برگزار شد . به گزارش شرح آنلاین ،به نقل از  روابط عمومی”مدرسه مجازی سرمایه گذاری و […]

دبیر تالار مذاکرات سرمایه گذاری پردیس با بیان نتایج برگزاری این تالار گفت :این تالار با حضور دهها شرکت خارجی و داخلی و تعدادی از شهرداریهای کشورمان در محل پارک فنآوری شهر جدید پردیس در روزهای ۲۶-۲۵ بهمن ۱۳۹۶ برگزار شد .
به گزارش شرح آنلاین ،به نقل از  روابط عمومی”مدرسه مجازی سرمایه گذاری و مشارکت”، داود ندیم ادامه داد:تعداد تفاهم نامه های منعقده بین سرمایه گذاران خارجی و سرمایه پذیران داخلی این تالار مجموعا سی تفاهم نامه برای پنجاه پروژه در زمینه های : بافت فرسوده ، شهربازی مدرن ، تله کابین ، ساخت و ساز شهری ، طراحی و مطالعات ، انرژی های نو ، نیروگاه خورشیدی ، گردشگری ، بازیافت و پسماند ، تامین مالی و فاینانس می باشد .
پدر سرمایه گذاری شهری ایران افزود : با عنایت به پیش بینی سفر قریب الوقوع رییس جمهور فرانسه به ایران و دیدار با رییس جمهور کشورمان ، هماهنگی های اولیه برای معرفی تعدادی از پروژه های شهری با اولویت شهرهای پردیس ، کرمانشاه ، اردبیل و بجنورد جهت تنظیم تفاهم نامه همکاری بین شهرهای مذکور و شرکت های سرمایه گذار فرانسوی دراین تالار کلید خورد .
داود ندیم خاطر نشان کرد: برگزاری چنین تالارهایی ،علاوه از اینکه موجب ایجاد اتمسفر مثبت برای موضوعات سرمایه گذاری می گردد همچنین موجب نزدیکتر نمودن سرمایه گذاران و سرمایه پذیران به یکدیگر می باشد.
دبیر تالار مذاکرات سرمایه گذاری پردیس در ادامه سخنان خود تاکید کرد:ستاد پیگیری تفاهم نامه ها در حال تشکیل است تا از طرفین داخلی و خارجی ، بصورت مستمر و منظم پیگیری لازم بعمل آید تا مراتب طی تشریفات قانونی پروژه ها انجام شده و به مرحله عقد قرارداد و اجراء برسند .
وی همچنین گفت:تمام شهرهای کشورمان فرصت های سرمایه گذاری بی بدیل و متعددی در زمینه های مختلف دارند که برخی از آنها دارای مطالعات و طرحهای قابل ارائه در بازارهای بین المللی هستند از سوی دیگر در داخل و خارج کشور نیز شرکت ها و سرمایه گذارانی هستند که تمایل به سرمایه گذاری و یا همکاری در چنین پروژه هایی دارند فلذا برای برقراری ارتباط این دو طرف با یکدیگر نیاز به برگزاری تالارهای مذاکره حضوری می باشد.
پدر سرمایه گذاری شهری ایران ادامه داد: این تالار با هماهنگی شرکت عمران شهر جدید پردیس، پارک فنآوری پردیس و شرکت های پیشگامان توسعه جهانشهر ومهندسین مشاور شیب راه تدبیر و مدرسه مجازی سرمایه گذاری، طی دو روز در شهر پردیس برگزار شد.
ندیم همچنین افزود: در بین میزهای داخلی این تالار ، میزهای شهرهای پردیس ، کرمانشاه ، اردبیل ، زرین شهر ، تیران و شهر میلاد مرند ، موفقیت های خوبی را در مرحله عقد تفاهم نامه برای خود کسب نمودند .
وی در خصوص کیفیت و کمیت شرکتهای خارجی حاضر در این تالار نیز گفت :از بین دهها شرکت خارجی حاضر در این تالار در قالب ۱۹ میز خارجی ، تعدادی از شرکتهای چند ملیتی نیز بودند که آمار درآمد سالانه یکی از شرکتهای مذکور حدود دو برابر آمار درآمد نفتی کل کشورمان می باشد .
ندیم گفت : با توجه به استقبال سرمایه گذاران خارجی و سرمایه پذیران داخلی از این تالار در نظر است بصورت مستمر در فواصل زمانی چهار یا شش ماهه ، نظیر این تالار ها برگزار شوند .
دبیر تالار مذاکرات سرمایه گذاری پردیس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:از اینکه خیلی از مدیران شهری شهرداری های کشور ، تمایل به حضور در این تالار داشتند اما وضعیت مالی شهرداری شان بقدری اسفبار است که حتی پول برای تهیه بلیط هواپیما برای هیئت اعزامی شان را نداشتند متاسف و متاثر می شوم.
وی گفت : رمز خروج شهرداری های کشورمان از بحران مالی موجود ، وارد شدن در سیستم سرمایه گذاری مشارکتی می باشد . خوشبختانه این حرکت در کشور آغاز شده و در صورت همکاری عوامل مرتبط ، در آینده نزدیک ،شاهد شکوفایی اقتصاد شهری و بهتر شدن وضعیت مالی شهرداری ها و افزایش کیفی و کمی خدماتشان خواهیم بود و شهرهایی که پیشگام این حرکت باشند زودتر از بقیه وضعیت مالی شان اصلاح خواهد شد .
وی گفت : به مدیران شهری توصیه میکنم که سیستم سنتی شهرداری و روزمرگی را رها نمایند و وقت گرانبهای خودشان را در سیستم سنتی بیش از این نسوزانند بلکه با ایجاد سیستم های جدید اقتصاد شهری که سرمایه گذاری مشارکتی یکی از آیتم های آن است برندینگ شهری یکی دیگر از آن آیتم ها میباشد و سایر مدلها ، نسبت به ایجاد خط تولید ثروت آفرینی برای شهرداری و شهروندان و شهر اقدام نمایند .