شاخص کل بورس از آغاز امسال تا نهم اسفندماه با ۲۵٫۴ درصد افزایش، به رقم ۹۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات چهارشنبه (شانزدهم اسفندماه) به رقم ۹۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته […]

شاخص کل بورس از آغاز امسال تا نهم اسفندماه با ۲۵٫۴ درصد افزایش، به رقم ۹۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات چهارشنبه (شانزدهم اسفندماه) به رقم ۹۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته پیشین یک هزار و ۱۱ واحد کاهش یافت.
حجم معاملات در هفته گذشته معادل ۶ میلیارد و ۲۸۹ میلیون سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال بود که نسبت به هفته پیش از آن از نظر حجم ۲۸ درصد و از نظر ارزش ۴۱ درصد افزایش نشان داد.
ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته ای که گذشت به رقم سه میلیون و ۸۵۸ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱٫۱ درصد کم شد.
همچنین از آغاز امسال تا نهم اسفندماه، شاخص کل با ۲۵٫۴ درصد افزایش به رقم ۹۶ هزار و ۸۶۰ واحد رسید و شاخص «کل هم وزن» نیز با ۱۰٫۱ درصد افزایش عدد ۱۷ هزار و ۳۱۲ واحد را تجربه کرد.
«صنعت مخابرات» با ۲۴٫۸ درصد بیشترین ارزش و «صنعت خودرو و ساخت قطعات» با ۲۳٫۶ درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.
بر این اساس در ۳۰ روز منتهی به دوم اسفندماه ۱۳۹۶، گروه «استخراج کانه های فلزی» با بازدهی مثبت ۲٫۱ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت.
صنعت «زراعت و خدمات وابسته» نیز با افت با منفی ۱۲٫۲ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.
همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس نزدک (NASDAQ) با رشد ۱٫۷ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس توکیو (NIKKEI 225) با افت ۳٫۷ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا، شاخص بورس در نخستین روز کاری هفته (نوزدهم اسفند) با ۲۶۵ پله افت، به رقم ۹۶ هزار و ۵۹۴ واحدی رسید.