عضو هیات رئیسه مجلس گفت: احتمال خروج آمریکا از برجام در حد صفر نیست ولی درصد احتمال آن نیز بالا نیست. به گزارش شرح آنلاین به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی، در خصوص آینده برجام، اظهار داشت: آنچه که در آینده آمریکا در قبال برجام انجام می‌دهد قابل پیش‌‎بینی نیست زیرا اقدامی است که با […]

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: احتمال خروج آمریکا از برجام در حد صفر نیست ولی درصد احتمال آن نیز بالا نیست.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی، در خصوص آینده برجام، اظهار داشت: آنچه که در آینده آمریکا در قبال برجام انجام می‌دهد قابل پیش‌‎بینی نیست زیرا اقدامی است که با اختیار آن‌ها انجام می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خصوصمت هایی با جمهوری اسلامی ایران دارند که پیشینه دشمنی‌ها به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ باز می‌گردد، بیان کرد: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند تا از طُرق مختلف دشمنی خود با ایران را ابراز دارند، ولی پاسخ به این سئوال که مقصود آن‌ها با خروج از برجام حاصل می‌شود یا نه، به نظر می‌رسد که با این روش مقصود آن‌ها حاصل نمی‌شود.

وی افزود: احتمال خروج آمریکا از برجام در حد صفر نیست ولی درصد احتمال بالایی نیز ندارد.

فرهنگی ادامه داد: آمریکایی‌ها روش‌های مختلفی را در پیش گرفته‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل همه این سناریوها، یک پاسخ دارد و آن مصوبه مجلس شورای اسلامی و شروط مقام معظم رهبری است که در گذشته ابلاغ شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به مهلتی که آمریکا تعیین کرده نمی‌توان عبارت “ضرب‌الاجل” اطلاق کرد، زیرا برای کشوری ضرب الاجل تعیین نکرده‌اند بلکه زمانی مشخص شده اند تا در داخل آمریکا تصمیم‌گیری شود.

فرهنگی با بیان اینکه خروج یا عدم خروج آمریکا از برجام بعد از پایان مهلت تصمیم گیری در آمریکا، تفاوت خاصی در مواضع جمهوری اسلامی ایران به وجود نمی‌آورد، بیان کرد: اگر این اتفاق زودتر رخ می‌داد، راه برای بازگشت جمهوری اسلامی به وضعیت قبلی هموارتر بود.