رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این که در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی باید آبروی مردم حفظ شود، گفت: آنچه در انتخابات ضروری است رعایت مر قانون است که باید به آن توجه کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این که در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی باید آبروی مردم حفظ شود، گفت: آنچه در انتخابات ضروری است رعایت مر قانون است که باید به آن توجه کنیم.

شرح آنلاین – وزارت کشور: علی اصغر احمدی روز شنبه در اجلاس سراسری دست اندرکاران برگزاری انتخابات سال ۱۳۹۶ گفت: بعضی با قلم، گفتار و کردار به دنبال آن هستند تا نارضایتی و یاس را نشان دهند و از فاصله بین رییس جمهوری و رهبری بگویند که به هیچ وجه این گونه نیست اما برخی توفیق خود را در این گونه اقدامات می بینند.
وی با بیان این که جامعه نباید به سمت دو قطبی برود، اظهارداشت: برخی اعتماد را نشانه گرفته اند و به رییس جمهوری تهمت می زنند که این واقعا جای غصه و درد دارد؛ انتقاد کنید اما یاس و ناامیدی ایجاد نکنید.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین درمورد حضور مردم در انتخابات سال آینده گفت: برخی از مردم براساس حزب سیاسی مورد نظر خود رای خود را به صندوق می اندازند و برخی نیز متناسب با برنامه ها رای می دهند و برخی از آرا نیز آرای خاموش است که باید زمینه حضور مردم در انتخابات را فراهم کنیم تا مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای را شاهد باشیم.
احمدی افزود: جریان ضد انقلاب در حال فعالیت است و علیه ملت و انقلاب حرف می زند لذا کسانی که دلسوز نظام هستند باید حواسشان باشد بر طبل عدم حضور نزنند که این ظلم به کشور، نظام و مردم است.
وی در ادامه خطاب به استانداران، فرمانداران و بخشداران افزود: از امروز مسافرت های خارجی برای هر ماموریتی ممنوع است و باید با حضور متمرکز در منطقه برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی کنید.
رییس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: همچنین استانداران و فرمانداران باید تمامی تحرکات سیاسی جریانات مختلف، نوع تخریب ها و اقدامات غیرقانونی را رصد کنند و در این زمینه با مدیرکل سیاسی وزارت کشور در تعامل باشند.
احمدی بر ضرورت تعامل فرمانداران و بخشداران با هیات های نظارت انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: باید در حوزه مسایل حقوقی انتخابات هر سوالی وجود دارد پرسیده شود و استمرار آموزش عوامل اجرایی انتخابات مدنظر باشد.
وی خاطرنشان کرد: قانون ارایه عدم سوء پیشینه برای ثبت نام شوراهای اسلامی را ضروری می داند که ما در تلاش هستیم اگر امکان وجود داشته باشد یک طرح دو فوریتی در مجلس ارایه و این موضوع حذف شود اما فرمانداران در این زمینه اطلاع رسانی کنند چرا که تا زمانی که این موضوع در قانون است باید اجرا شود.
وی ادامه داد: ملاک برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آخرین سرشماری انجام شده است که در این زمینه با مرکز آمار ایران در تعامل هستیم تا بر اساس نتایج آخرین سرشماری مسائل را دنبال کنیم.