این روزها کنترل قیمت خودرو در بازار تبدیل به هدفی دست نیافتنی برای دولت شده است. ماجرا از این قرار است که شورای رقابت در تیرماه سالجاری مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را تا سقف ۷٫۱ درصدی به خودروسازان داد. به گزارش شرح آنلاین به نقل از روزنامه ایران بعد از افزایش […]
این روزها کنترل قیمت خودرو در بازار تبدیل به هدفی دست نیافتنی برای دولت شده است. ماجرا از این قرار است که شورای رقابت در تیرماه سالجاری مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را تا سقف ۷٫۱ درصدی به خودروسازان داد.
به گزارش شرح آنلاین به نقل از روزنامه ایران بعد از افزایش لجامگسیخته قیمت خودرو در بازار که با سکوت شورای رقابت همراه بود، در آخرین روزهای مردادماه سالجاری، رضا شیوا؛ رئیس شورای رقابت، با شرکت در یک برنامه تلویزیونی خبر از بازنگری در قیمت محصولهای تولید داخل داد.
این اقدام رییس شورای رقابت، از سوی برخی نمایندگان مجلس و دستاندرکاران بازار مورد انتقاد قرار گرفت، چراکه آن را به عنوان چراغ سبز شورای رقابت برای افزایش قیمتها قلمداد کردند و بازار هم از این اظهارات تاثیر منفی گرفت.
با این حال تعلل در اعلام قیمتهای جدید از سوی شورای رقابت، با توجه به صحبتهای رئیس این شورا، سبب تشدید نوسانهای قیمتی در بازار شده است. یکی از اعضای شورای رقابت در زمینه تعلل شورای رقابت در اعلام قیمتهای جدید میگوید شورای رقابت برای قیمتگذاری خودرو فرمول مشخصی دارد، فرمولی که دارای متغیرهای خاص است.
به گفته وی زمانی که خودروسازان به این شورا مراجعه کرده و خواستار افزایش قیمت محصولهای خود هستند، این شورا به بررسی درخواست آنان پرداخته و در نهایت از بانک مرکزی درخواست میکند متغیرهای جدید را در اختیار این شورا قر%
Thursday, 25 April , 2024