بازارهای جهانی که از امروز فعالیت هفتگی خود را از سر می گیرند، طی هفته جاری تحت تاثیر ۵ تحول مهم هستند و خبرهای مهم بازارهای جهان به آنها مربوط خواهد بود. به گزارش شرح آنلاین به نقل از رویترز، آن‌چه در این مقاله آمده است ۵ زمینه مهمی است که این هفته فکر سرمایه‌گذاران و […]

بازارهای جهانی که از امروز فعالیت هفتگی خود را از سر می گیرند، طی هفته جاری تحت تاثیر ۵ تحول مهم هستند و خبرهای مهم بازارهای جهان به آنها مربوط خواهد بود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از رویترز، آن‌چه در این مقاله آمده است ۵ زمینه مهمی است که این هفته فکر سرمایه‌گذاران و تاجران را به خود مشغول خواهد کرد و خبرهای مهم بازار به آنها مربوط خواهد بود.

۱-تاثیر جنگ تجاری بر گزارش مشاغل آمریکا

جنگ تعرفه‌ای ترامپ بر تمام داده‌های قدرتمند اقتصادی آمریکا سایه افکنده بود که این شامل بزرگترین عامل تحرک بازار هم شد؛ گزارش مشاغل آمریکا. این جمعه شانس دیگری برای مشاهده این که آیا تنش‌های تجاری بر اشتغال آمریکا تاثیر داشته‌اند یا خیر را به ما خواهد داد.

۲- چالش‌های تعرفه‌ای جدید برای چین

همین حالا هم سهام چین بدترین عملکرد را در بین شاخص‌های مهم سهام جهان به خود اختصاص داده‌اند. احتمالا این هفته درحالی که ترامپ در نظر دارد تعرفه‌های خود بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین را اجرایی کند، سهام چین بدتر از این هم سقوط خواهند کرد.

۳- افت ارز اقتصادهای در حال ظهور

درحالی‌که بحران، ترکیه و آرژانتین را فرا گرفته است، بازارهای در حال ظهور همین حالا با مشکل روبرو هستند. اظهارات ترامپ مبنی بر آمادگی آمریکا برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین، فشارها را بر ارزهای اقتصادهای در حال ظهور بیشتر کرده و دلار را تقویت خواهد کرد.

۴-به گوش رسیدن آهنگ برگزیت

این هفته پس از این‌که مایکل بارنیر، مذاکره‌کننده اروپا، گفت که این اتحادیه آماده است پس از برگزیت یک رابطه نزدیک بی‌سابقه را به انگلستان پیشنهاد کند، بازارها طعم نادر این که یک برگزیت منظم و مرتب چه حسی ممکن است داشته باشد را تجربه می‌کنند.

۵- اقتصاد ایتالیا

این هفته، هفته مهمی برای اقتصاد ایتالیا به حساب می‌آید؛ روز دوشنبه(امروز) قرار است شاخص مدیران خرید (پی‌ام‌آی) این کشور برای ماه آگوست اعلام شود و پی‌ام‌آی بخش خدمات هم روز چهارشنبه اعلام خواهد شد، روز جمعه هم قرار است موسسه رتبه‌دهی فیتچ، رتبه اعتباری ایتالیا را بررسی کند و به این ترتیب سرمایه‌گذاران داده‌های زیادی برای هضم کردن خواهند داشت.