فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: هزینه کل طرح انتقال آب زرینه رود به تبریز ۲۰۰ میلیون یورو است که  تا کنون ۷۵ درصد آن جذب  شده است. به گزارش شرح آنلاین ، عبادالله عبدالهی عصر دیروز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه تامین آب تبریز در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه خط انتقال آب از […]

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: هزینه کل طرح انتقال آب زرینه رود به تبریز ۲۰۰ میلیون یورو است که  تا کنون ۷۵ درصد آن جذب  شده است.

به گزارش شرح آنلاین ، عبادالله عبدالهی عصر دیروز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه تامین آب تبریز در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه خط انتقال آب از زرینه رود به تبریز به عنوان خط پدافندی مطرح است که قطر آن دو هزار و طول آن ۱۵۰ کیلومتر است.
وی افزود: این خط دارای دو مخزن ۱۰ هزار و ۱۰۰ هزار مترمکعبی است که خط انتقال آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد و یکی از مخازن نیز به لطف خدا قبل از پایان سال به اتمام می رسد.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه مخزن ۱۰هزار متر مکعبی تازه آغاز شده است گفت: مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی هر چند که تازه شروع شده است ولی تا پایان سال ۹۸ و شاید زودتر به بهره برداری می رسد و البته این موضوع مانع از رسیدن آب به تبریز نیست  بلکه تمامی خط تجهیز شده است.
عبدالهی هزینه ارزی این طرح را ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و اظهارداشت: ۷۵درصد هزینه این طرح تا کنون جذب شده است و مابقی ان برای کارهای مازاد است که به اتمام می رسد.
وی خط انتقال آب از زرینه رود به تبریز را خط پدافندی اعلام کرد و افزود: پیش از این مخزن ۱۰۰هزار مترمکعبی جزو برنامه نبود ولی به خاطر اهمیت فوق العاده موضوع دوستان این مخزن را در برنامه خود قرار دادند چرا که اگر آب تبریز قطع شود این خط پدافندی به مدت سه روز یعنی ۷۲ ساعت آب تبریز را تامین می کند.