مدیر کل روابط عمومی تامین اجتماعی کشور ریشه کنی فقر مطلق در جامعه را منوط به حمایت از صندوق تامین اجتماعی و حمایت های حاکمیتی از آن دانست. به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، امیرعباس تقی پور شامگاه دیروز سه شنبه در گفتگو با جمعی از خبرنگاران ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: تامین اجتماعی یک […]

مدیر کل روابط عمومی تامین اجتماعی کشور ریشه کنی فقر مطلق در جامعه را منوط به حمایت از صندوق تامین اجتماعی و حمایت های حاکمیتی از آن دانست.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، امیرعباس تقی پور شامگاه دیروز سه شنبه در گفتگو با جمعی از خبرنگاران ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: تامین اجتماعی یک سازمان اجتماعی اقتصادی است که کارکردش زندگی ۴۲ میلیون نفر را به صورت مستقیم در سطح کشور تحت تاثیر قرار داده است.

وی ابراز داشت: فرد بیمه شده از قبل تولد تا بعد از فوت از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار می شود و این نوع بیمه با اثبات کارایی اش در سطح جهانی بهترین نسخه برای ریشه کنی فقر مطلق در کشور است.

تقی پور از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۲۲۰ هزار نفر در سطح کشور خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر ناچیزی داشته و چرخه بیکاری و اشتغال روند ثابتی را طی می کند که در شرایط اقتصادی فعلی کشور بسیار مناسب است.

مشاور مدیرعامل تامین اجتماعی کشور با اشاره محدودیت های مالی موجود تامین اجتماعی به ویژه در زمینه پرداخت مستمری بازنشستگان ابراز داشت: کارشناسان تامین اجتماعی با بررسی های دقیق، نظرات کارشناسی و کاربردی خود را برای حل بحران های این صندوق در جلسات تخصصی با دولت و مجلس مطرح می کنند تا از حقوق بیمه شدگان دفاع شود اما در نهایت این سازمان تابع قوانینی است که توسط مجلس و دولتمردان تصویب و به آن ابلاغ می شود.

تقی پور در ادامه این نشست با اشاره به دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات سازمان رشد ۲۰ برابری اقدامات مربوط را طی چهار سال اخیر یادآور شد و گفت: به زودی خبرهای خوشی از موفقیت سازمان که مورد تایید ISA قرار گرفته به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی حفظ تعامل با بیمه شدگان و کارفرمایان از طریق مرکز خدمات مردمی سی آر ام را یکی دیگر از دستاوردهای تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: رفع هم پوشانی های بیمه ای از دیگر اقداماتی است که در آن به نتایج خوبی دست یافته ایم.

تقی پور با اشاره به نقش رسانه ها برای فرهنگ سازی در جامعه برای برخورداری از خدمات بیمه ای نیز گفت: در بخش بیمه زنان خانه دار باید همکاری و اطلاع رسانی های لازم از طریق همکاران رسانه ای صورت گیرد که امیدوارم در آینده با مساعدت اهالی رسانه شاهد خبرهای خوبی در این بخش باشیم.

وی واریز حق بیمه اتباع ایرانی شاغل در خارج کشور و اتباع خارجی شاغل در ایران از طریق غیرحضوری را دیگر دستاور این سازمان دانست.

تقی پور با تاکید بر اینکه نقش سازمان تامین اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی بی نظیر است بیان داتش: متاسفانه در سال های گذشته نگاه دولتمردان به این سازمان متفاوت با نقش اصلی و کارکردهای صندوق تامین اجتماعی بود گفت: این صندوق یک صندوق حمایتی نیست و این امر باید برای عموم مردم تبیین شود.

به گفته مدیرکل روابط عمومی تامین اجتماعی کشور ضریب پشتیبانی این سازمان هم اکنون ۵٫۶ است که در مقایسه با حدود ۲۰ صندوق موجود در کشور شرایط خوبی را داراست.