طرح ساماندهی ورودی شهر مرند، در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مرند، چکش کاری شد. شرح آنلاین – مهر: جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مرند، عصر دوشنبه با حضور کارشناسان اداره راه و شهرسازی و راهداری شهرستان مرند و رئیس سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری مرند برگزار شد. مهدی علیپور رئیس شورای اسلامی […]

طرح ساماندهی ورودی شهر مرند، در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مرند، چکش کاری شد.

شرح آنلاین – مهر: جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مرند، عصر دوشنبه با حضور کارشناسان اداره راه و شهرسازی و راهداری شهرستان مرند و رئیس سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری مرند برگزار شد.

مهدی علیپور رئیس شورای اسلامی شهر مرند در این جلسه خاطرنشان کرد: ساماندهی ورودی شهر مرند، در بودجه شهرداری در نظر گرفته شده است که باید با هماهنگی ادارات متولی، این پروژه اجرایی شود.

وی افزود: معضلی که امروز مرند درگیر آن شده، به دلیل عدم مناسب بودن ورودی شهر است، ورودی شهر باید به گونه ای طراحی شود که میهمانان و گردشگران را جذب مرند کند.

ورودی شهر جذابیتی ندارد

فرامرز آخوندی نائب رئیس شورای اسلامی شهر مرند هم گفت: در ورودی مرند زیبایی و جذابیتی برای جذب گردشگر وجود ندارد که تلاش داریم آن را ساماندهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مرند از راه و شهرسازی مطالبه کند تا نسبت به ساماندهی ورودی شهر، طرح خود را ارائه کند.

همچنین اکبر یحیوی دیگر عضو شورای شهر مرند، با اشاره به ضرورت اجماع نظر کارشناسان فنی در ساماندهی ورودی شهر مرند عنوان کرد: شهرداری مجری طرح خواهد بود و قبل از آن باید، به صورت کارشناسی طرح مناسبی ارائه شود تا آینه شهر مرند به گردشگران معرفی شود.

ضرورت تشکیل کارگروه فنی

مقصود استادی نیز خاطرنشان کرد: کارگروهی تشکیل شود تا وظیفه مطالعه و طراحی این پروژه را عهده دار شود که حاصل مطالعه در اختیار اصحاب ذیربط قرار بگیرد.

عضو شورای شهر مرند ادامه داد: چه بسا ورودی شهر مرند برای زیباتر شدن، چند کیلومتر جابجا شود.

انتقاد از عدم حضور روسای راه و شهرسازی و راهداری در شورای شهر

همچنین محمدتقی طهماسب پور تصریح کرد: مشکل ورودی شهر مرند، گریبانگیر کل شهر است و هیچ اداره ای نمی تواند خود را در مواقع حادثه کنار بکشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مرند ادامه داد: پارلمان شهر جایگاهی دارد که روسای ادارات در آن حضور پیدا کنند، متاسفانه روسای اداره های راهداری و راه و شهرسازی در این جلسه حساس شورای شهر خالی است.

وی تاکید کرد: ورودی شهر، حیثیت و آبروی شهر مرند است و باید ادارات متولی دست به دست هم بدهند تا ساماندهی آن هر چه زودتر به سامان برسد.

انتقاد از موازی کاری در ساماندهی شهری مرند

یداله هاشم زاده نیز با اشاره به موازی کاری در ساماندهی شهر مرند در دوره های گذشته خاطرنشان کرد: ورودی شهر مرند همچون موقعیت صفر مرزی است و خدمات مربوطه آنچنان که باید و شاید ارائه نمی شود، اما باید وضعیت موجود آن به صورت سریع، بررسی و ساماندهی شود.

عضو شورای شهر مرند تاکید کرد: مردم و شهروندان انتظار دارند شورای شهر و شهرداری مرند نسبت به بهسازی ورودی شهر اقدام عاجل انجام دهند.

همچنین محمد بخشی با اشاره به اینکه طرح ها و نقشه های ساماندهی شهر مرند باید از سوی شهرداری ارائه شود، اذعان داشت: ورودی شهر، جزو حریم شهر مرند است و در چنین موقعیتی، طرح ساماندهی آن باید از سوی شهرداری ارائه شود.

در ادامه سجاد فرهادزاده مسئول امور عمرانی شهرداری مرند، با بیان اینکه ورودی شهر مرند، جزو محدوده شهرداری نیست، عنوان کرد: طرحی در گذشته های دور ارائه شده بود که عملیاتی نشده است، باید از سوی راه و شهرسازی طرح ساماندهی ورودی شهر ارائه و تصویب شود.