روزهای نزدیک به اربعین قلب هر شیعه و محب حسینی را می فشرد خاصه قلب کسی را که از کاروان زوار اربعین حسینی جا مانده باشد.

شرح آنلاین – رامین فرهودی/اما دل را بالی است به نام عشق که بی اذن مالک کالبدش از قفس سینه سوی ضریح حضرت دوست پر می کشد و در خیال مستانه اش طواف خانه معشوق می کند.

در این ایام دل عاشقان حسین(ع) شیداتر از هر زمان دیگری طوفانی از هوای بین الحرمین است و چشم عاشقانش تر از تمنای عنایت ارباب.

اربعین همان صحنی است که وعده ساخته شدنش را در آخر الزمان بین نجف و کربلا داده اند و زوار حسین در سعی بین صفا و مروه نجف و کربلایش برای سر سپردگی به آستان ربوبی تنها متاعشان عشق حسین(ع) است.

برخی می گویند اربعین را هنوز دشمنان اسلام نشناخته اند اما می پرسم اگر نشناخته اند چرا اینقدر سانسورش می کنند و از چند ماه پیش تلاش خود را با شایعه پردازی های مختلف برای بایکوتش از طرف زوار ایرانی به کار گرفته بودند. دشمن ما بهتر از ما دین ما و راه ما را می شناسد و برای همین است که مدام در تلاش برای تخطئه اعتقاد ماست.

اربعین همان نماد جامعه جهانی آخرالزمانی است که با آمدن مهدی(عج) قرار است محقق شود. در اربعین نه مرزی می بینی نه تعصبی نه رنگی نه نامی. همه چیز در اربعین در نام حسین خلاصه می شود و این هدف غایی تمام انسان هایی است که پا در این راه پر بلا می گذارند و به شتاب بی ترس انفجار و ترور در میان تاریکی ها جاده های بدره و نینوا راه به سوی نحف و کربلا می پیماید.

بسیاری بر ما خرده می گیرند که در این شرایط نامناسب امنیتی و چه و چه چرا با این همه مشکل اقتصادی ریال ایرانی را صرف شهروند عراقی می کنی! اما بی خبرند از رسالت اسلامی که در آن ایرانی و عراقی را برادر می داند و اینها حق دارند چنین خرده ای بر ما بگیرند چون هنوز اسلامشان ناقص است و از ایمان به خدا تنها اشهدش را بر زبان رانده اند.

اربعین نماد ظهور و جامعه اسلامی وعده داده شده است. در این راه کسی ریالی خرج سفرش نمی کند. کسی در اربعین گدایی سرپناهی و طعامی برای خود نمی کند. اربعین زمان وفور نعمت است زمان خدمت خلق به همدیگر است. اربعین فریاد اسلام بر سر جهان خفته در جهلی است که می گوید هر چیزی در این دنیا خریدنی است و من این سوال را از این جهان مدعی دارم که بهای عشق حسین(ع) چند؟

تو ای جهان نامراد و فریبنده خلق٬ همه چیز و همه کس و کارت توان پرداخت بهای عشق حسین(ع) ما را ندارید و تمام دنیایتان در برابر حسین ما و عشق ما به حسینمان هیچ است.