مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نیاز شدید و مبرم برای کمک هرچه بیشترین خیرین به این امر، گفت: این اداره در حال حاضر حدود ۱۷۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است. به گزارش شرح آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا عیدی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان […]

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نیاز شدید و مبرم برای کمک هرچه بیشترین خیرین به این امر، گفت: این اداره در حال حاضر حدود ۱۷۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا عیدی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب از تخصیص ۱۰ درصدی اعتبارات مصوب برای مدرسه سازی در استان خبر داد و اظهارداشت: در سال جاری از ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار مدرسه‌سازی فقط مبلغ  ۳۲ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی شهرستان بناب را از پیشروان در امر مدرسه سازی توسط خیرین برشمرد و گفت: با حضور خیرین مدرسه ساز توانسته‌ایم نوسازی مدارس استان را با چندبرابر اعتبار تخصیص یافته از طرف دولت پیش ببریم.

عیدی با تاکید بر نیاز شدید و مبرم برای کمک هرچه بیشترین خیرین به این امر، افزود: این اداره در حال حاضر حدود ۱۷۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان گفت: از کل مدارس ثبت شده در بناب ۱۷ مدرسه درحال بازسازی، ۳۲ مدرسه مستحکم و ۱۴ مدرسه نیمه مستحکم هستند.

نمایندگان مجلس در تلاش برای افزایش بودجه آموزش و پرورش هستند

ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از وضعیت بودجه آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: در برنامه بودجه بندی، آذربایجان‌شرقی همواره مظلوم واقع شده است، که این مظلومیت نه تنها کم نشده است بلکه بیشتر از سال قبل هم پیش بینی شده است.

اعزازی ملکی با ذکر اینکه نمایندگان مجلس در تلاش برای افزایش بودجه آموزش و پرورش هستند اظهار داشت: متاسفانه تلاش نمایندگان جهت افزایش بودجه آموزش و پرورش به جایی نرسیده و دولت در کنار نمایندگان چیزی جز اظهار شرمندگی در این وزارتخانه برای بیان کردن ندارد.

وی با انتقاد از کاهش کیفیت آموزشی در مدارس، گفت: متأسفانه سرمان گرم ساخت و ساز و این‌گونه کارها شده است و  کیفیت تدریس را در مدارس از دست داده‌ایم.

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه و کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه در بناب 

به گزارش تسنیم، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مدرسه ۱۲ کلاسه ۲۲ بهمن بناب با زیربنای ۱۷۰۰ متر در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال با حضور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و مسئولین محلی به بهره‌برداری رسید.

هزینه احداث این مدرسه از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.

لازم به ذکر است ۱۷ باب مدرسه در بناب به علت اتمام عمر مفید تخریب و از محل اعتبارات دولتی و خیر ساز در حال بازسازی است، برای احداث این مدارس، خیرین بنابی ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه را تعهد کرده‌اند.

گفتنی است مدرسه ۶ کلاسه در روستای زوارق بناب با حضور این مسئولان کلنگ زنی شد.