نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آنچه که در رابطه با حجاب مسلم است این را می‌توان گفت که وضعیت خوبی نداریم و هر چه قدر گزارش‌های برعکس هم دهند باز ما وضعیت را می‌بینیم. شرح آنلاین – فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار نخبگان بسیج دانش‌آموزی با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با […]

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آنچه که در رابطه با حجاب مسلم است این را می‌توان گفت که وضعیت خوبی نداریم و هر چه قدر گزارش‌های برعکس هم دهند باز ما وضعیت را می‌بینیم.

شرح آنلاین – فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار نخبگان بسیج دانش‌آموزی با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تسلیت اربعین حسینی و سالگرد شهادت نوجوان ۱۳ ساله، شهید محمدحسین فهمیده اظهار کرد: بسیج یک تفکری است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و توانست با نیروهای مردمی و با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی در تحولات نظام اسلامی ایران اثرگذار باشد و همچنان پایدار باقی بماند.

وی افزود: بسیج تفکری است که همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای آماده‌سازی و رشد تفکر عاشورایی و ادامه حرکت انقلابی باید در آن حضور داشته باشند چراکه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با استناد به تاکیدات رهبری به اهمیت بسیج و مخصوصا بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: بسیج به ما نیاز ندارد ولی ما به بسیج و فرهنگ بسیج نیازمندیم؛ زیرا فرهنگ بسیج باید در جامعه ما حاکم باشد و اگر این امر محقق باشد قطعا کشور را خطری تهدید نمی‌کند ولی اگر از این فرهنگ دور باشیم، باید ازَ دشمن بهراسیم.

وی بیان کرد: اگر امروز از دشمن هراسی نداریم به واسطه حکومت فرهنگ بسیجی در جامعه است؛ از این‌رو باید همه بسیجی بوده و با این سبک زندگی کنیم و دانش‌آموزان نیز همیشه یاد ۳۶ هزارشهید دانش‌آموز را گرامی بدارند چراکه این میزان شهید عدد کمی نیست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این طرح‌ها و فعالیت‌ها که در بسیج دانش‌آموزی مطرح است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برخی‌ها از اردوی راهیان نور ایراد می‌گیرند که چرا دانش‌آموزان را به مناطق جنگ اعزام می‌کنند در حالیکه بنده از اولین روز اعزام در ایام تعطیلات نوروز به این مناطق رفته و شاهد تحولات و اثرات این سفر معنوی بودم.

وی توضیح داد: در اردوی راهیان نور خانواده‌ای را دیدم که برای تفریح به خوزستان رفته بود و در آنجا با راهیان نور آشنا شده و تحولات زیادی برای او ایجاد شده است.

آل‌هاشم متذکر شد: یکی از راه‌هایی که می‌توان فرهنگ دفاع مقدس و ایثار در بین اقشار مردم حاکم کرد، همین اردوهای راهیان نور است.

وی در ادامه با تاکید به اینکه نوجوانان امیدهای آینده کشور هستند، گفت: دانش‌آموزان بسیجی ابتدا باید در ارتقای تحصیلی دقت کنند و اجازه اینکه به بگویند آنهایی که در بسیج دانش‌آموزی عضویت دارند در درس ضعیف هستند، را به احدی ندهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به دانش‌آموزان بسیجی ابراز کرد: هر فردی که امروز دارای مسوولیتی هست، این مقاطع دانش‌آموزی  را گذرانده است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان  سعی کنند تا درس‌هایشان را با نمرات بالاتر و با هدف ارتقای تحصیلی جلو ببرند به طوریکه همیشه سعی کنید تا خوب دانسته و درک کنید و به تبع آن مراحل بعدی را با موفقیت سپری کنید.

امام جمعه تبریز خطاب به اتحادیه‌های انجمن دانش‌آموزی و مسوولان پرورشی آموزش پرورشی برای اهمیت‌دهی به نماز دانش‌آموزان گفت: قطعا هر موفقیتی باشد ولی در کنار آن نماز خواندنی نباشد یعنی کارهایمان عبث انجام  شده است و هیچ معنایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در یک مدرسه‌ای حجاب دانش‌آموزان مناسب نبوده و معلم پرورشی تذکر داده است که یکی از اولیا به معلم پرورشی گفته است که حق دخالت در پوشش دانش‌آموزان را ندارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: باید از همان کلاس‌های اول ابتدایی دانش‌آموزان دختر را به رعایت حجاب دعوت کنند و نگویند هنوز بچه هستند و به سن تکلیف نرسیده‌اند.

آل‌هاشم اذعان داشت: آنچه که  در رابطه با حجاب مسلم است این را می‌توان گفت که وضعیت خوبی نداریم و هر چه قدر گزارش‌های برعکس هم دهند باز ما وضعیت را می‌بینیم.

وی با تاکید به اینکه چرا باید پایبند به مسائل اعتقادی نباشیم، افزود:  باید متولیان از جمله بسیج دانش‌آموزی که مزین به نام بسیج است، این کار را انجام داده و نمونه جامعه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با درخواست از اتحادیه انجمن دانش‌آموزی و معاومت پرورشی در ارتباط با توجه به آگاهی‌های سیاسی و معرفت سیاسی دانش‌آموزان بیان کرد: البته نمی‌گوییم که مدرسه را جای سیاسی کنند بلکه باید دانش‌آموزان شناخت سیاسی داشته باشند تا در روز سخت و بحران توانایی تشخیص از خود نشان دهند چراکه اگر این شناخت نباشد در روزهای بحرانی دچار اشتباه می‌شوند.

وی گفت: در اثر عدم بصیرت و شناخت، انسان ناخواسته به دشمن کمک می‌کند، از این‌رو به لحاظ بصیرتی باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رهبر مقام معظم رهبری در یک اقدام بسیار هوشمندانه سند توسعه فکری، فرهنگی، اقتصادی، برای ۵۰ ساله آینده را ترسیم کردند و این یعنی اقتدار، عزت یک کشور برای اینکه  دشمن بداند ما همیشه مسیر پیشرفت را پیش می‌گیریم.

وی ادامه داد:  دانش آموزان در پیشرفت کشور نقش موثری دارند و امید است در سیزدهم آبان ماه با حضور خود  در راهپیمایی، پاسخ دشمن را کوبنده‌تر از همیشه بدهند.

آل‌هاشم در پایان یادآور شد: روز سیزدهم آبان ماه روز دانش‌آموز بوده و با حضور در راهپیمایی می‌توان نشان داد که در مسیر ترسیم شده رهبری در حال حرکت هستیم.