شب گذشته به دلیل نبود اتوبوس در پایانه برکت مرز مهران برخی از زائران سرگردان شدند و شب سختی را پشت سر گذاشتند. شرح آنلاین – مهر: دیشب شب سختی برای زوار وروری از مرز مهران به داخل کشور بود چراکه تعداد اتوبوس ها نسبت به حجم زیاد زوار متناسب نبود و بسیاری از زوار […]

شب گذشته به دلیل نبود اتوبوس در پایانه برکت مرز مهران برخی از زائران سرگردان شدند و شب سختی را پشت سر گذاشتند.

شرح آنلاین – مهر: دیشب شب سختی برای زوار وروری از مرز مهران به داخل کشور بود چراکه تعداد اتوبوس ها نسبت به حجم زیاد زوار متناسب نبود و بسیاری از زوار در پایانه برکت محل استقرار اتوبوس ها معطل شدند.

زواری که معطل شده بودند از وضعیت اسکان و تغذیه رضایت نداشتند و بسیاری از آنها در شرایط نامناسبی شب را به صبح رساندند.

مشکل جابجایی زوار نیازمند تمهیدات بیشتر از سوی مسئولان بود که متاسفانه شب گذشته متناسب با جمعیت اتوبوس تامین نشده بود که باعث مشکلات بی شمار دیگری برای زوار شد.

در این میان اتوبوس هایی هم بودند که عمدا زائران را سوار نمی کردند به این منظور که بتوانند با کرایه های بیشتر نسبت به جابجایی زوار اقدام کنند، در این زمان دادستانی مهران با همکاری یگان ویژه وارد عمل شد و اتوبوس های متخلف را مجبور را سوار کردن زائران ایستاده در پایانه برکت کرد.

هم اکنون بخشی از مشکل حل شده ولی قطعا این حجم زوار نیازمند مدیریت و ساماندهی بهتر است، البته در این بین دستگاه های نظارتی باید بیشتر بر کرایه ها نظارت کنند.

 همه امکانات برای ساماندهی و انتقال زوار در حال آماده باش هستند

استاندار ایلام از اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی اتوبوس های سامانه برکت و انتقال زوار از شهر مهران بعد از شورای تأمین ابراز رضایت کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی شب گذشته در جلسه کارگروه کمیته زیرساخت اربعین با اشاره به این مهم که همه امکانات برای ساماندهی و انتقال زوار در حال آماده باش هستند، گفت: عملکرد همه مسئولین بعد از جلسه شورای تأمین و اجرای مصوبات این شورا بسیار خوب بود و نظارت کافی بر روی اتوبوس ها و انتقال زوار از پایانه برکت انجام شد که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت و باعث شد حجم بالای زوار وارد شده به مرز مهران از این شهر انتقال یابد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با بیان این که تا ساعت ۲:۳۰ دقیقه دیشب بیش از ۲۰۰ هزار نفر وارد مرز مهران شدند ابراز داشت: اگر امروز و فردا را با مدیریت صحیح و اقدامات عاجل و دقیق سپری کنیم قسمت اعظم زوار از مرز مهران خارج خواهند شد وبسیاری از زوار وارد کشور شده و ازمرز مهران به شهرهای خود اعزام می شوند.

زوار صبر و حوصله داشته باشند

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا نیز تصریح کرد: از بامداد امروز تا ساعاتی قبل بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند و به سمت شهر مهران و استان ایلام در حرکت هستند.

وی ادامه داد: شب گذشته در پایانه برکت با کمبود اتوبوس روبه رو برو شدیم که این به دلیل حجم بالای خیل عظیم زائرین است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران برای جابجایی زائرین آمده و به همین مقدار نیز امروز صبح به تعداد اتوبوس ها اضافه می شود، زائرین باید صبر و حوصله داشته باشند.

تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند که قطعا این آمار امروز و فردا بیشتر می شود.