معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه تبریز-ارومیه به طول ۱۷۰ کیلومتر و در قالب هفت قطعه در حال احداث بوده و پیش بینی می کنیم قطعه ۴ این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد. شرح آنلاین: خیراله خادمی عصر امروز سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند احداث […]

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه تبریز-ارومیه به طول ۱۷۰ کیلومتر و در قالب هفت قطعه در حال احداث بوده و پیش بینی می کنیم قطعه ۴ این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شرح آنلاین: خیراله خادمی عصر امروز سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند احداث آزادراه تبریز – ارومیه با اشاره به اینکه آزادراه تبریز – ارومیه یکی از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی به حساب می آید اظهار کرد: این آزادراه پل ارتباطی بین استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است.

خادمی افزود: آزادراه تبریز-ارومیه به طول ۱۷۰ کیلومتر و در قالب هفت قطعه در حال احداث است که قطعات ۱ و ۲ به طول ۴۳ کیلومتر هم اکنون در دست بهره‌برداری قرار دارند.

وی قطعه ۳ آزادراه تبریز-ارومیه را مهمترین قطعه این پروژه آزادراهی دانست و بیان کرد: احداث این قطعه به طول ۱۷ کیلومتر باعث کاهش ۱۲ کیلومتری طول مسیر فعلی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: علاوه بر ارتقای سطح سرویس جاده نامناسب کناری دو دستگاه تونل هرکدام به طول ۲۴۰۰ متر  در قطعه سه آزادراه تبریز-ارومیه احداث می شود.

خادمی، میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از قطعه سه پروژه آزادراه تبریز-ارومیه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر قطعه ۴ این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این قطعه ۳۳ کیلومتری را به بهره برداری برسانیم.

وی در پایان سخنان خود به قطعات دیگر پروژه آزادراه تبریز-ارومیه نیز اشاره کرده و یاداور شد: در خصوص قطعات ۵، ۶ و ۷ در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم تا عملیات اجرایی را در اسرع وقت آغاز شود.