شرح آنلاین :  نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: رسانه ملی هنوز نتوانسته ذائقه نسل جوان جامعه را به خوبی درک کند.

محمداسماعیل سعیدی ظهر امروز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بابیان اینکه رسانه ملی در تولید محتوایی من جمله سریال ها به دغدغه های مردم توجهی ندارد اظهار کرد: متاسفانه هنوز مدیران صدا و سیما به این باور نرسیده اند که رسانه ملی تنها ملی نیست بلکه فراملی و می تواند در جذب مخاطبان خارجی نیز نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: شبکه های ماهواره ای برنامه ها و سریال های خود را با هدف جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر افکار مخاطبان خارجی به ویژه مخاطبان ایرانی تدوین می کنند ولی رسانه ملی توان تاثیرگذاری در مخاطبان خود را ندارد چون برنامه های قابل پخش رسانه ملی با واقعیت های زندگی مردم تفاوت های اساسی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که سازمان صدا و سیما دچار بازی های سیاسی شده است.

سعیدی، حجم بالای پرسنل سازمان صدا و سیما را عامل اصلی از هم گسیختگی این سازمان دانست و بیان کرد: سازمان صدا و سیما برای رهایی از هم گسیختگی بایستی در ساختار و پرسنل خود تجدیدنظر کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حجم عظیمی از بودجه رسانه ملی به پرسنل موجب کاهش تولید محتوای فاخر و کیفی این سازمان شده است گفت: رسانه ملی می تواند با کاهش هزینه ها و سرمایه گذاری در تولید آثار کیفی و برنامه هایی که بتواند دغدغه ها و واقعیت های جامعه را نشان دهد عملکرد مطلوبی داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: متاسفانه آن طور که شبکه های ماهواره ای برای مردم ما ذائقه سازی کرده اند، رسانه ملی ما نتوانسته است لذا انتظار می رود صدا و سیما در درک ذائقه نسل جوان جامعه کمی بیشتر برنامه ریزی و مخاطب شناسی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عدم داشتن خلاقیت و فاصله نویسندگان و کارگردانان با بطن جامعه را یکی دیگر از علل دوری محتوای بسیاری از سریال‌های تولیدی با دغدغه‌های مردم دانست.