رئیس جمهور با اشاره به تلاش تمام کارگزاران نظام و دولت و رهنمود های مقام معظم رهبری گفت: بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین؛ حسن روحانی دوشنبه در جمع مردم خوی که در ورزشگاه شهید چمران این شهر حاضر شده بودند افزود: آمریکا با اطلاعات غلطی که از طریق صهیونیست ها و منافقین دریافت می کرد، بر این تصور بود که می تواند با فشار چند ماهه به ملت ایران، مردم ایران را تسلیم کند.

وی تاکید کرد: مردم ایران علی رغم تصور آمریکا مبنی بر ایجاد آشفتگی روز ۱۳ آبان در ایران، این روز را به روز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان تبدیل کردند.

رئیس جمهور افزود: ملت نشان دادند با فشار و تحریم نمی توانند آنها را از هدف خود برگردانند.

روحانی ادامه داد: ما ملت مستقل و آزادی هستیم و جز در مقابل خداوند برای هیچ قدرت دیگری سرفرود نیاورده و نخواهیم آورد.

وی اظهار داشت: اکنون شاهد هستیم تمام ملت ها و دولت ها حتی با وابستگی اقتصادی و نظامی به آمریکا به جز چند کشور در مقابل سیاست های علیه ایران این کشور مخالفت می کنند و کاخ سفید را در این مسیر محکوم می نمایند.

رئیس جمهور ادامه داد: این برای اولین بار در تاریخ است که آمریکا برای کشوری تصمیمی می گیرد و تمام دنیا مقابل آن می ایستند.

حجت الاسلام حسن روحانی این مسئله و دو مورد پیروزی ایران در دادگاه بین الامللی لاهه را یک دستاورد بزرگ دانست و گفت: این یک افتخار بزرگ برای ملت ایران، حقوقدانان و دیپلمات های کشورمان است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره بر اینکه آمریکا به دلیل از دست دادن موقعیت خود در منطقه عصبانی است و در فکر انتقام گیری از مردم ایران است گفت: آمریکا در پی شکست های پیاپی در منطقه در فکر انتقام از ملت ایران است.

روحانی ادامه داد: آنها فکر می کنند ایران پای آمریکا و استعمار را از منطقه کوتاه کرده است در حالی که این اتفاق به دلیل آگاهی و بیداری تمام ملت های منطقه صورت گرفته است.

وی خطاب به آمریکا و متحدانش تاکید کرد: ما تلاش کردیم و نگذاشتیم داعش را بر منطقه حاکم کنید و میدانیم از این شکست عصبانی و ناراحت هستید.

رئیس جمهور تصریح کرد: به جای اینکه به فکر انتقام از مردم ایران باشید باید اشتباهات خودتان را اصلاح کنید.

حسن روحانی همچنین با اشاره به تهدیدات و تصمیمات آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران و ارتباط ایران با کشور های همسایه گفت: اگر فکر می کنید که می توانید صادرات نفت ایران را به صفر برسانید و مانع روابط ایران با کشور های همسایه شوید، کاملا در اشتباه هستید.

وی تاکید کرد: ما با همسایگان خود روابط نزدیکتر خواهیم داشت و نفت خود را نیز صادر خواهیم نمود.

روحانی ادامه داد: آمریکا هیچگاه قادر نخواهد بود روابط ملت ایران را با ملت های دوست و برادرمان، عراق، ترکیه و آذربایجان را تضعیف کند.

نخواهیم گذاشت آمریکا و صهیونیست به اهداف خود برسند

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه مردم باید با امیدواری به آینده نگاه کنند گفت: نخواهیم گذاشت آمریکا و صهیونیست به اهداف خود برسند.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل شوند.

سال آینده نیز کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد خواهند شد

رئیس جمهور با اشاره به جلسه دیشب هیئت دولت مبنی بر جمع بندی بودجه سال آینده گفت: در سال آینده نیز همانند امسال کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد خواهند شد.

روحانی افزود: در سال آینده نیز هر آنچه می توانیم باید در داخل کشور تولید کنیم و هر آنچه لازم باشد وارد خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها و سخت تر شدن شرایط زندگی مردم طی ماه های گذشته گفت: همه تلاش بر این است که تورم کنترل شود و همانند سالهای گذشته اشتغال را افزایش دهیم.

روحانی صادرات را نیرویی برای حرکت کشور به سمت جلو دانست و تصریح کرد: می توانیم از ظرفیت های صنایع دستی ، جذب گردشگر در تمام زمینه ها، صادران مواد غذایی، صادرات مواد پتروشیمی، صادرات مواد معدنی و صنعتی برای افزایش صادرات و به حرکت در آوردن کشور استفاده کنیم.

همه ایران به آذربایجان قهرمان افتخار می کند

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه همه ایران آذربایجان قهرمان افتخار می کند گفت: آذربایجان همواره به عنوان سنگر بزرگ و مقتدر ایران بزرگ بوده است.

حسن روحانی با اشاره به وحده احیای دریاچه ارومیه گفت: با اینکه میدانیم در حد برنامه های تنظیمی پیشرفت نکرده ایم ولی همچنان پای این وعده ایستاده ایم .

وی ادامه داد: اگر برنامه های دولت یادهم و دوازدهم نبود اکنون حتی یک قطره آب در دریاچه ارومیه وجود نداشت و تبدیل شدن این دریاچه به شوره زار تبدیل به تهدید و فاجعه بزرگی نتنها برای استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی که برای بسیاری از استانهای کشور  میشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: هرچند در احیای این دریاچه چندان موفق نبوده ایم ولی توانسته ایم به تثبیت دریاچه برسیم که خود دستاورد بزرگی است ولی نباید از ادامه این کار سخت که میلیارد ها هزینه دارد نا امید شویم.

راه آهن ارومیه مراغه امروز افتتاح می شود

حسن روحانی با اشاره به اینکه مردم ارومیه سال ها در انتظار رسیدن خط را آهن به این شهر بوده اند گفت: امروز بعد از سالها این موضوع محقق می شود و راه آهن ارومیه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در دولت یادهم و دوازدهم بیش از ۶۰ درصد این پروژه و ۸۰ کیلومتر از این مسیر ریلی اجرا شده و امروز به بهره برداری می رسد.

آذربایجان غربی به ۴۱۳۹ تخت بیمارستانی رسیده است

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: پیش از سال ۹۲ استان آذربایجان غربی حدود ۳۸۲۲ تخت بیمارستانی داشت که این تعداد در طی سالهای گذشته به ۴۱۳۹ تخت بیمارستانی رسیده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا ۲۲ بهمن امسال بیمارستان آیت الله خویی شهر خوی نیز به بهره برداری برسد.

روحانی تاکید کرد: میزان پزشکان مقیم در مناطق محروم آذربایجان غربی که پیش از دولت یازدهم عدد صفر را نشان می داد اکنون به ۱۱۷ پزشک رسیده ولی باید این تعداد نیز افزایش یابد.

۴۵ طرح عمرانی با بودجه ۲۲۴۸ میلیارد تومان در دستور کار سفر استانی رئیس جمهور

رئیس جمهور همچنین با اشاره به سایر اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم گفت: در این سفر استانی ۴۵ طرح با بودجه ۲۲۴۸ میلیارد در نظر گرفته شده و  تصویب خواهد شد تا آذربایجانی آبادتر و شادتر را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از طرح ها ایجاد مجتمع با شکوه فرهنگی در کنار مزار شمس تبریزی خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: عمده طرح ها در راستای سد سازی و راه سازی در این استان در نظر گرفته شده است.