رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری شاهد افزایش ۳۷ درصدی جرائم سایبری بودیم، گفت: ۹۸.۲۲ درصد پرونده‌های تشکیل شده در استان کشف شده و فضای نا امنی را برای مجرمان سایبری ایجاد کرده‌ایم. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، سرهنگ محسن محمودی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران […]

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری شاهد افزایش ۳۷ درصدی جرائم سایبری بودیم، گفت: ۹۸.۲۲ درصد پرونده‌های تشکیل شده در استان کشف شده و فضای نا امنی را برای مجرمان سایبری ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، سرهنگ محسن محمودی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رسانه‌ها همیاران پلیس در عرصه مبارزه با جرائم سایبری هستند اظهار داشت: باهمیاری و همکاری پلیس فتا و رسانه‌ها می‌توانیم جرائم سایبری را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی یکی از واجبات است، افزود: رعایت حد و حدود دینی در فضای سایبر می‌تواند از بسیاری از انحرافات جلوگیری کند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برداشت غیرمجاز اینترنتی در صدر جرائم سایبری استان بود، گفت: با اطلاع رسانی به موقع، برداشت غیرمجاز اینترنتی کاهش یافته و به اولویت دوم و سوم رسیدیم.

محمودی به کسب رتبه سوم ارتقای زیرساخت‌ها و حرکت جهادی پلیس فتا را کسب کردیم، ابراز داشت: آذربایجان شرقی قابلیت و توانایی کسب رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر وقوع جرم، جزو ۵ استان نخست کشور است ضمن اینکه از ابتدای سال جاری شاهد افزایش ۳۷ درصدی جرائم سایبری بودیم، تصریح کرد: ۹۸٫۲۲ درصد پرونده‌های تشکیل شده در استان کشف شده و فضای نا امنی را برای مجرمان سایبری ایجاد کرده‌ایم.

این مقام مسئول پلیس سایبری با بیان اینکه میانگین کشف کشوری ۴۵ روز است در حالی که استاندارد کشوری ۳۵ روز است، اظهار داشت: میانگین کشف آذربایجان شرقی به ۳۰ روز رسیده و این در شرایطی بوده که نه امکانات و نه تجهیزات و نه نیروی انسانی به پلیس فتا افزوده شده و تنها با اقدامات جهادی این موضوع محقق شده است.

محمودی با تاکید بر اینکه بیشترین جرائم سایبری از تلگرام، اینستاگرام، ایمیل و دیوار است، افزود: شگرد اغلب متهمان، وسوسه مخاطب و یا به عبارتی مهندسی اجتماعی است که به عنوان مثال برنده شدن در مسابقات و برنده شدن شارژ و… است.

وی با بیان اینکه مردان بیشترین درصد مجرمان سایبری را به خود اختصاص داده است، گفت:  سن یک سوم مجرمان ۱۷ تا ۲۵ سال است که باید با فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی این وضعیت را بهبود دهد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی ادامه داد: «برداشت غیرمجاز اینترنتی» و «مزاحمت اینترنتی» رتبه دوم و سوم جرائم اینترنتی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا در فضای مجازی حواسش به همه چیز است، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم مجرمان اینترنتی امنیت کاربران ما را خدشه‌دار کنند و مرزبانان سایبری استان آمادگی دارند با انحرافات فضای مجازی مبارزه کرده تا امنیت ایده‌آل در فضای مجازی استان برسیم.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه پلیس فتا در ایام انتخابات با جرایم سایبری به صورت ویژه برخورد می کند، گفت: پلیس فتا ۲۴ ساعته نه در ایام انتخابات بلکه در تمامی ایام سال آماده بررسی و رسیدگی به جرایم انتخاباتی است.

وی در پایان مهمترین عملیات اخیر خود را در استان یادآور شد و گفت: در چندماه اخیر ۳ باند مدلینگ با ۱۶ نفر دستگیر شدند که به صورت غیرمجاز و زیرزمینی فعالیت داشتند.