مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از کاشت انبوه درختان مورد نیاز در سطح شهر از طریق بذر کاری در محدوده نهالستان مجموعه سازمان پارکهای تبریز خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، علی مدبر با بیان اینکه این اقدام از سوی واحد تولیدات اداره توسعه فضای سبز سازمان انجام می‌شود، اظهار داشت: کاشت بذر در راستای بومی سازی تولید نهال در شهر، استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود در سازمان و کاهش هزینه‌های جاری خرید نهال انجام گرفته است.

مدبر با اشاره به تنوع گونه‌ای در این بذرکاری‌ها، افزود: واحد تولیدات اقدام به بذر کاری انواع درختان بومی از جمله اقاقیا، زبان گنجشک، لیکلی و… کرده است.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی‌های این طرح، یادآور شد: از اصلی‌ترین ویژگی‌های این طرح، بومی‌سازی تولید و استفاده از درختان بومی در محل به شمار می رود.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، پیش بینی می شود این طرح طی دو سال آینده به بهره برداری کامل رسیده و منجر به کاهش هزینه‌های خرید نهال گردد.

مدبر همچنین از اعلام آمادگی سایر مناطق سطح شهر جهت اجرای این طرح خبر داده و افزود: در راستای این طرح علاوه بر واحد تولیدات سازمان، فضای سبز منطقه ۴ و ۱۰ نیز اعلام آمادگی کرده‌اند با همکاری سازمان در اراضی مستعد تحت تملک اقدام به تولید نهال کنند.

وی یادآور شد: در این بین سازمان پارکها نیز متعهد می‌شود تا دانش فنی و همکاری مشاوره‌ای خود را به این مناطق ارائه دهد تا بدین ترتیب دیگر مناطق مستعد نیز در آینده‌ای نزدیک این طرح را اجرا کنند.