مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از افتتاح نیروگاه گاز سوز 2 مگاواتی در شهرك صنعتی مایان خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عادل کاظمی با اعلام خبر فوق افزود: این نیروگاه در حال حاضر با راندمان ۷/۴۳ درصد شروع به کار کرده است که با اجرای طرحCHP، میزان راندمان نیروگاه به ۶/۵۵ درصد خواهد رسید.

وی در این خصوص تشریح کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هزار و پانصد متر مربع و با هزینه کرد هفتصد هزار یورو در بخش ارزی و همچنین ۱۵ میلیارد سرمایه گذاری ریالی به همت بخش خصوصی احداث شده است.

وی افزود: پروانه احداث ۵ مگاواتی برای این نیروگاه صادر شده است که  فاز اول این نیروگاه به ظرفیت۲ مگاوات به شبکه توزیع برق تبریز متصل شده است.

گفتنی است با افتتاح این نیروگاه ظرفیت تولید پراکنده گازسوز برق تبریز به ۱۱ مگاوات رسیده است.
کاظمی  افزود: نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP در مناطقی احداث می‌شوند که مشکل تامین برق یا ضعف ولتاژ و تلفات وجود دارد که با رفع این مشکل ، امکان استفاده از حرارت آن‌ها نیز وجود دارد و راندمان تولید برق در نیروگاه تولید پراکنده CHP تا بیش از ۶۰ درصد می رسد.

انجام مطالعات جهت استفاده از فناوری های نوین برای عیب یابی و پایش شبکه

عادل کاظمی در خصوص حضور شرکت های توزیع شمالغرب کشور در این مانور اظهار داشت: به منظور برگزاری مانور پایش خط، از شرکت های توزیع نیروی برق استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل دعوت شد که اکیپ هایی از این شرکت ها در مانور حضور داشتند.

کاظمی با اشاره به هدف از برگزاری مانور پایش خط، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق تبریز جهت عیب یابی از تکنولوژی ترموویژن) دوربین حرارتی) استفاده می نماید، به منظور استفاده از سایر فن آوریها جهت بهبود و بهینه سازی شبکه برق، اکیپ های شرکت های توزیع یاد شده در حال مقایسه تکنولوژی های جدید آلتراسونیک و سیستم رادیویی هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به الزاماتی که در شبکه برق تبریز وجود دارد، در صورتی که هر کدام از این تجهیزات عملکرد بهینه ای با توجه به ساختار شبکه برق تبریز داشته باشند، استفاده از این تکنولوژی ها برای پایش و عیب یابی کل شبکه عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است مانور پایش خط در فیدر ۳ سعید آباد در محدوده عملیاتی امور برق ائل گلی و فیدر ۸ قراملک در محدوه عملیاتی امور برق قراملک و با هماهنگی با سایر واحد های شرکت انجام گردید.