اردبیل- فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای ایران با همسایگانش مرزهای دوستی ، صلح و تفاهم بوده و همانند برخی کشورها نیازی به دیوار کشی و انسداد مرزی در مرزهایمان نداریم.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در بیله سوار مغان افزود: هیچگونه خصومت و تقابلی با همسایگان خود نداریم که نیاز به دیوار کشی داشته باشیم ، مرزهای ایران بویژه با جمهوری آذربایجان مرزهای دوستی ، همدلی و تفاهم است.

وی بیان کرد: نشست های مشترک بین مرزبانان ۲ کشور نیز بیشتر برای هماهنگی اموری است که پیوندهای دوستانه بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان را تعمیق بخشد و این دیدارها به صورت برنامه ریزی شده انجام شده و نتایج مثبتی نیز تاکنون در پی داشته است.

سردار رضایی با بیان اینکه در راستای تعمیق هر چه بیشتر روابط و پیوندهای برادرانه ۲ کشور قرار است جشن نوروز سال ۹۸ به صورت مشترک و با حضور مرزنشینان ، عشایر، مسئولان ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی برگزار شود، افزود: این نشست نیز با هدف هماهنگی و تعیین نقطه برگزاری این جشن بزرگ ترتیب داده شده است.

وی اضافه کرد: تعامل و هماهنگی بین ۲ کشور در تمام سطوح مثال زدنی است و مسئولان ۲ کشور بدنبال استفاده مرزنشینان ۲ طرف از فرصت های پیش آمده برای تعمیق هر چه بیشتر روابط هستند.

ژنرال الچین قلی اف ، فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان نیز در این نشست گفت: این نشست ها و نتایج مثبت آن نمونه و الگویی در مناسبات دوستانه بین ۲ کشور است و دیگر کشورها نیز می توانند آن را بعنوان مدلی موفق از یک رابطه مناسب بین همسایگان مورد استفاده قرار دهند.

او افزود: مایه خوشحالی است که امروز در مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان تعامل نه تنها بین مرزبانان بلکه بین مرزنشینان در تمام عرصه ها در نهایت صمیمیت وجود داشته و شهروندان ۲ کشور به هم علاقه مند هستند.

قلی اف اضافه کرد: در سال میلادی گذشته فعالیت مرزها و گمرکات ایران و آذربایجان در شهرهای آستارا و بیله سوار شبانه روزی شده و این امر موجب افزایش تردد مسافران تا ۳۳ درصد و خودروها بین ۳۵ تا ۳۸ درصد شده است.

وی اضافه کرد: امنیت پایداری در مرزهای ۲ کشور حاکم بوده و مناسبات دوستانه باعث افزایش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری ها بین ۲ طرف نیز شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان گفت: به خود می بالم که کشورم با یک کشور مسلمان و دوست همسایه و هم مرز است، آذری ها هم اکنون در سایه امنیت و فضای صمیمیت و همدلی با کمال آرامش به ایران سفر می کنند و در تلاش هستیم تا با برخی تعاملات با طرف ایرانی تردد و مسافرت اتباع ۲ کشور را تسهیل کنیم.

بیله سوار در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.