ایلام،(شرح آنلاین) - رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام از تبدیل شدن این استان به قطب تولید پروتئین در کشور خبر داد.

سید محمد تراب میری امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه فجر با بیان این مطلب ابراز داشت: در حوزه طیور در قبل از انقلاب واحد مرغداری صنعتی در استان وجود نداشته، همچنین بیشتر مواد غذایی مردم از طریق استان های دیگر تامین شده است.

وی عنوان کرد: در بحث تولید آبزیان در گذشته هیچ واحد تولید آبزیان را در استان نداشتیم.

میری افزود: هم اکنون در ۴۰۰ واحد مرغداری استان سالانه بیش از ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که سه برابر مصرف استان است، هم اکنون به دنبال تکمیل زنجیره های تولید در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد:  هم اکنون سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز  در استان تولید می شود که بیش از سه برابر مصرف استان است، واحدهای صنعتی دامپروری در اقصی و نقاط استان فعال شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن شیر در ایلام می شود، در تولید شیر واحدهای مدرن گاوداری شیری در سراسر نقاط استان وجود دارد.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۰ هزار تن انوع آبزیان در استان، گفت: هم اکنون واحدهای متعدد و مزارع متعدد تولیدات آبزیان سردآبی و گرمابی در استان داریم.

میری تصریح کرد: بحث پرورش ماهی در قفس  در استان استارت زده شده و هم اکنون بیش از دو هزار تن تولید ماهی در قفس از پشت سد سیمره در مرحله تولید است.

وی ادامه داد: در بحث تولید تخم مرغ  هم اکنون یک واحد مدرن تخم گذار در سطح استان احداث شده که سالانه ۸۰۰ تن تولید تخم مرغ در استان دارد که بخشی از آن به سایر استان ها صادر می شود.