( شرح آنلاین ) - فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با هزینه های میلیاردی برای نمایش آماده شده اند.

سرمایه گذاری سید محمد امامی که در حال حاضر پرونده فساد مالی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را در دادگاه دارد ، روی فیلم نرگس آبیار از نکات جالب توجه این جشنواره است، به گونه ای که تهیه کننده فیلم با انتشار عکسی از امامی در صفحه اینستاگرام با هشتگ رفیق ( # رفیق ) عمق رفاقتش را با این فرد زندانی نشان داد.

فیلم متری شش و نیم نیز بدون حاشیه نبود ، بگونه ای که هزینه های استفاده از افراد معتاد واقعی برای طبیعی کردن صحنه های فیلم و تامین هزینه های متادون برای این معتادان ، در کنار پرداخت هزینه عوامل در زمان تعطیلی فیلمبرداری به دلیل حضور پیمان معادی در فیلم هالیودی از حمله حواشی این فیلم بود.

در آثار امسال فیلم زیر ۲ میلیاردی وجود ندارد، به گونه ای که هزینه ساخت غلامرضا تختی ۸ و نیم میلیارد تومان ، متری شش و نیم با ۷ و نیم میلیارد تومان و سرمایه گذاری رنجکشان و فیلم ماجرای نیم روز ۲ با هزینه ۵ میلیارد تومان در صدر پر هزینه تری فیلم های جشنواره امسال قرار گرفتند.

هزینه و سرمایه گذاری های انجام شده روی برخی فیلم ها با پول های مشکوک واکنش اهالی سینما و رسانه را در پی داشته و در این خصوص دادستان کل کشور نیز وارد شد و از مردم خواست تا ورود پول های کثیف به سینما را گزارش کنند.

اما داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: حکم دادن کار ما و وزارت ارشاد نیست.

جشنواره فیلم فجر امسال نیز همانند سال های گذشته حواشی بسیاری را نیز علاوه بر هزینه در پی داشت ، از نا معلوم بودن سرمایه گذار فیلم جواد رضویان تا تغییر تهیه کننده فیلم صدر عاملی از جمله حواشی این دوره از جشنواره فیلم فجر بود.

حال با این مسائل اهالی سینما و اصحاب رسانه به نظاره نشسته اند تا چند روز دیگر برترین های سینمای ایران از نظر مردم و هیئت داوران مشخص شود.