تبریز،(شرح آنلاین) - در طول 4 سال گذشته بیش از 400 هیات تجاری خارجی از اروپا، آسیا ، آفریقاو اروپا به آذربایجان شرقی سفر و با فعالان اقتصادی تعامل کرده اند.

اسماعیل بابایی راغب در گفت و گوی اختصاصی با شرح آنلاین با بیان مطلب ابراز داشت: در تمام این سفرها همکاری فعالان اقتصادی استان همواره راهگشای افزایش تعاملات بین المللی در بخش اقتصاد، تجارت، صنعت و کشاورزی بوده است.

وی افزود: این هیات ها از تمام دنیا به ویژه کشورهای همسایه شامل جمهوری آذربایجان ، جمهوری خودمختار نخجوان، ترکیه ، ارمنستان ، عراق ، روسیه و گرجستان در سطوح مختلف وزرا، معاونان وزرا، سفرا و تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی آن کشورها در تبریز حضور یافته و با فعالان اقتصادی استان وارد رایزنی های کاری شده اند.

بابایی با تاکید بر اینکه ایجاد تعاملات بین المللی نیازمند زمان است افزود: دولت تدبیر و امید در طول فعالیت خود کوشیده تا با مشارکت دادن فعالان اقتصادی کشور در ایجاد این ارتباطات آینده اقتصادی کشور را با زمینه سازی برای سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به داخل کشور در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان گام بردارد.

وی افزود: قطعا مراودات انجام شده در طول سال های آینده منتج به نتیجه می شود و امید است استان آذربایجان شرقی و تبریز از برکات این ارتباطات بین المللی به زودی بهره مند شود تا اهالی اقتصاد و تولید استان به خواسته های خود در این زمینه دست یابند.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمالغرب کشور ادامه داد: به فعلیت رساندن این ارتباطات موجب عزت و احترام ایران و ایرانی و مردم غیور آذربایجان شرقی می شود تا نام تبریز در پیشانی اقتصاد ایران بدرخشد.

بابایی تشکیل معاونت اقتصادی در طی ۲ سال گذشته توسط وزارت امورخارجه را یکی از اقدامات دولت دکتر روحانی در این زمینه دانست و گفت: این عزم جدی است و باید از سوی ما نیز با جدیت پیگیری شود.

وی تشکیل سمینارهایی در طی سه سال گذشته برای صحبت های متقابل با رایزنان بازرگانی سفارتخانه های کشورمان در خارج از کشور را یکی دیگر از اقدامات این دفتر در استان عنوان کرد و اضافه نمود: رایزنان بازرگانی کشورمان در کشورهای هدف با نیروی کار کم بار سنگینی بر دوش دارند و باید کوشید تا این تعاملات با فعالان اقتصادی داخل بیش از پیش شود.

مسئول دفتر نمایندگی شمالغرب وزارت امورخارجه در پایان گفت: همفکری و همدلی لازمه پیشرفت کار وزارت امور خارجه و فعالان اقتصادی در خارج از مرزهای ایران اسلامی است و قطعا این امر مبارک در حال شکل گیری است.