( شرح آنلاین ) - رئیس اجرائیات پلیس راهور فاتب، گفت: رصد تخلفات خودروهای دولتی در دستور کار پلیس راهور فاتب قرار دارد.

سرگرد نصیر ملأ ، گفت: تخلفات خودرو های دولتی به عنوان بخشی از ناوگان حمل و نقل در شهر تهران، گاهاً می‌تواند در روند ترافیک شهر تهران تأثیرات متفاوتی داشته باشد.

وی افزود: این بخش از سیستم حمل و نقل در شهر تهران به جهت تمرکز فوق العاده مراکز دولتی در پایتخت از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

رئیس پلیس راهور فاتب ادامه داد :ارائه گزارش از نحوه رانندگی رانندگان و تخلفات خودرو های دولتی ، در اختیار مراجع دولتی می‌تواند در کاهش جرایم رانندگان خودروهای پلاک دولتی مؤثر باشد.

سرگرد نصیر ملأ ادامه داد: از این رو اداره اجراییات پلیس راهور فاتب در راستای اجرای مفاد ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات و همچنین اجرای وظایف تخصصی خود، رصد و گزارشگیری تخلفات مربوط به خودروهای دولتی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: برنامه ریزی در این بخش به دو صورت انجام خواهد گرفت. در بخش اول تمامی قبوض صادره توسط افسران اخطاریه نویس بررسی و قبوض مربوط به تخلفات خودروهای دولتی احصاء خواهد گردید. بخش دوم بر عهده کاربران حاضر در سایت اداره اجراییات است. این کاربران با رصد و جداسازی عکس‌های دریافتی از دوربین‌های سطح شهر، شماره پلاک و مشخصات سازمان دولتی، شامل ادرس مربوطه را مشخص می‌نمایند.

سرگرد نصیر ملأ با بیان اینکه در نهایت اطلاعات جمع آوری شده بصورت مکتوب به پیوست لیست تخلفات، جهت اطلاع و تذکر به رانندگان در اختیار، به سازمان دولتی مربوطه ارسال می‌گردد، افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش تخلفات و در نهایت پیشگیری از بروز تصادفات ناوگان پلاک دولتی می‌باشد.