اسپوتنیک ، (شرح آنلاین) - رئیس جمهوری روسیه گفت : اوضاع در خاورمیانه همچنان بغرنج و پیچیده است ، تصمیم آمریکا در خروج از پیمان ۱۹۸۷ گامی مستقیم در زیر پا گذاشتن تمامی پیمان‌های امنیتی بین‌المللی است .

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه در سرویس امینت فدرال گفت: خاورمیانه به عنوان پایگاهی برای فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تبدیل شده و همچنین بر روسیه نیز اثر می‌گذارد. اوضاع در خاورمیانه و در تعدادی از کشورهای همسایه همچنان پیچیده است. چرا در این باره صحبت می‌کنم چون بر ما نیز اثر می‌گذارد. محل اصلی خشونت و بی ثباتی همچنان پابرجاست. تمامی این موارد به عنوان پایگاهی برای فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله در قلمروی فدراسیون روسیه نیز دیده می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، تعداد حملات تروریستی خنثی شده در روسیه همچنان بالاست و سالانه حدود ۲۰ مورد است که این سطح برای سه سال گذشته تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: توجه شما را به تعداد حملات تروریستی جلب می‌کنم که هنوز بالاست. این سطح در سه سال گذشته تغییری نکرده است. ما می‌دانیم که این مساله چقدر حساس و مهم است.

پوتین همچنین گفت: در سال ۲۰۱۸، آژانس‌های ضد اطلاعات روسیه فعالیت ۱۲۹ افسر و ۴۶۵ عامل سرویس‌های امنیت خارجی را متوقف کردند. آژانس‌های ضد اطلاعات در سال گذشته میلادی فعالانه عمل کردند. بابت عملیات آنها بسیار قدردان هستم. سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به دنبال تقویت فعالیت ضد روسی خود و به دنبال حفاظت بهتر از داده‌های مهم هستند.

پوتین همچنین گفت که خروج اخیر آمریکا از پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد وضعیت عملیاتی را در روسیه وخیم کرده است.

وی ادامه داد: تصمیم آمریکا در خروج از پیمان ۱۹۸۷ گامی مستقیم در زیر پا گذاشتن تمامی پیمان‌های امنیتی بین‌المللی است.

پوتین گفت: به همین دلیل، من به دنبال اقدامات هماهنگ کننده و تخصصی از جانب کارمندان سرویس امنیت فدرال و واحدهای ویژه این سرویس برای حل مسائل به صورت سریع و درست هستم.

 

الف خ ۷۲ /