ورزش سه ، (شرح آنلاین) - مس سونگون با بازگشتی باورنکردنی، باخت ۳ بر یک را با برتری ۵ بر ۳ عوض کرد و قهرمان لیگ برتر فوتسال شد.

تیم‌های گیتی‌پسند و مس سونگون ورزقان که هفته گذشته در دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال به تساوی بدون گل در تبریز رسیده بودند، از ساعت ۱۷ امروز در سالن پیروزی اصفهان، مسابقه برگشت را در حضور ۴ هزار تماشاگر برابر هم برگزار کردند.

شاگردان رضا لک که بعد از صدرنشینی در دور اول لیگ برتر فوتسال، تیم‌های مقاومت البرز و ملی‌حفاری اهواز را در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی حذف کرده بودند، امروز امیدوار به کسب پیروزی و قهرمانی در حضور تماشاگران‌شان، برابر مس سونگونی بودند که در در مراحل قبلی شهروند ساری و سوهان قم را حذف کرده بود.

سپهر محمدی، سید حسین حسینی، محمد شجری، محمد طاهری، سعید احمدعباسی، مهران عالیقدر، مهدی جاوید، مسلم اولادقباد، سعید افشاری، بلو، محمدحسین درخشانی و علیرضا جوان بازیکنانی بودند که با نظر رضا لک در فهرست گیتی‌پسند اصفهان برابر مس سونگون حضور داشتند.

علیرضا صمیمی، سعید مومنی، حمید احمدی، فرهاد فخیم، بابک نصیری، سعید تقی‌زاده، ابوالقاسم عروجی، علیرضا عسگری، توحید لطفی، ادرسون دا کروز، مرتضی عزتی و محمدرضا سنگ‌سفیدی نیز با نظر اسماعیل تقی‌پور در فهرست مسابقه فینال مس سونگون قرار گرفتند.

اصفهانی‌ها بازی را توفانی آغاز کردند و در دقیقه ۲ با پاس مهدی جاوید و شوت پشت محوطه محمد شجری به گل رسیدند، اما برتری آنها خیلی ادامه نداشت و پاس کات‌بک را علیرضا عسگری با ضربه دقیق تبدیل به گل تساوی مس سونگون کرد.

گیتی‌پسند که نمی‌خواست فرصت برتری خانگی را از دست دهد، بلافاصله از مسی‌ها پیش افتاد و در دقیقه ۴ با پاس محمد شجری و ضربه مهدی جاوید به گل دوم دست پیدا کرد تا به به ثمر رسیدن سه گل در چهار دقیقه، فینال لیگ برتر فوتسال در اوج حساسیت دنبال شود.

شاگردان تقی‌پور که در میان حضور گسترده تماشاگران گیتی‌پسند به فکر پیروزی بودند، در دقیقه ۸ با شوت تماشایی عزتی تیرک افقی دروازه تیم اصفهانی را به لرزه درآوردند و دو دقیقه بعد هم صاحب موقعیت خوبی شدند که شوت زیبای سعید تقی‌زاده را سپهر محمدی با واکنشی استثنایی راهی کرنر کرد.

در حالی که مس سونگون به دنبال گل تساوی بود، گیتی‌پسند روی یک ضد حمله سریع و با ضربه بغل پای دقیق سعید احمدعباسی گل سوم را در دقیقه ۱۴ به ثمر رساند و سه دقیقه بعد هم توسط مهدی جاوید به تیرک دروازه مس سونگون زد، اما در نهایت توانست نیمه اول را با برتری ۳ بر یک به سود خود تمام کند.

در نیمه دوم مس سونگون سراسر حمله شد و برای کم کردن اختلاف و بالا بردن شانس قهرمانی تلاش کرد که موقعیت‌های پُر تعداد این تیم در دقیقه ۳۱ نتیجه داد و این تیم روی یک ضربه ایستگاهی با پاس محمدرضا سنگ‌سفیدی و ضربه تمام کننده فرهاد فخیم به گل دوم دست پیدا کرد.

گیتی‌پسند که نمی‌خواست بازنده این بازی و فرصت برتری را از دست بدهد، صاحب موقعیت‌های گل خوبی شد و حتی یک بار درآستانه رسیدن به گل چهارم قرار داشت، اما بازیکنان مس سونگون توپ را از روی خط دروازه برگشت دادند.

مس سونگون در ادامه تلاش‌های خود برای زدن گل تساوی، دو حمله جدی توسط سعید تقی‌زاده تدارک دید که در دقیقه ۳۴ با شوت نوک پای این بازیکن ریزنقش موفق به انجام این کار شد تا بازی در ۶ دقیقه پایانی با تساوی ۳ بر ۳ دنبال شود.

گیتی‌پسند بعد از دریافت گل تساوی، حملات خود را بیشتر کرد ولی در حالی که به دنبال ایجاد موقعیت گلزنی بود، توپ‌گیری فوق‌العاده سنگ‌سفیدی از احمدعباسی موجب شد مس ضد حلمه سریعی ایجاد کند و پاس او به علیرضا عسگری در ادامه به فخیم رسید تا او گل چهارم تیمش را بزند.

اما این پایان کار نبود و در شرایطی که گیتی‌پسند رو به بازی پاورپلی(۵ نفره) آورده بود، مس سونگون در فاصله یک ثانیه به پایام مسابق توانست دروازه خالی اصفهانی‌ها را توسط عسگری به ثمر رساند و با کامبکی باورنکردنی و برتری ۵ بر ۳ برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتسال شود.

 

ر ع ۷۷/