فارس ، (شرح آنلاین) - نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: قیمت پایین خرید تضمینی گندم باعث شده تا کشاورزان گندم‌های خود را به دلالان عراقی بفروشند و از این مسأله خوشحال باشند که به جای کیلویی 1700 تومان کیلویی 2200 تومان محصول خود را فروخته‌اند.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف بین حداقل حقوق پرداختی و کسانی که حقوق‌های چند ده میلیونی دریافت می‌کنند زیاد است و تمام تلاش مجلس در روند بررسی بودجه ۹۸ این بود که بتواند این اختلاف و فاصله را کمتر کند. هر چند این اقدام نمی‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد اما این حداقل کاری بود که می‌توانست برای مقابله با اقدام دولت مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق انجام داد.

وی افزود: تا زمانی که دولت به سمت چابک‌ شدن و ورود بخش خصوصی نرود بدنه سنگین دولت همیشه این مشکلات را در بحث پرداخت حقوق خواهد داشت و اقداماتی هم که انجام شود تنها تسکین مقطعی را سبب خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه دولت حاضر نیست واقعیت‌های اقتصادی جامعه را بپذیرد و به آن تن دهد و همواره تلاش دارد که تا وجه غیرواقعی اقتصاد را حفظ کند و همین موضوع سبب ایجاد رانت و امتیازات متعددی برای دست‌اندرکاران و کسانی که به این دست‌اندرکاران دسترسی دارد شده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی ۱۷۰۰ تومان اعلام شده و این در شرایطی است که قیمت جهانی گندم در هر کیلو ۲۵ سنت است که با دلار ۱۲ هزار تومانی قیمت جهانی گندم کیلویی ۳ هزار تومان است.

وی افزود: وقتی ما قیمت خرید تضمینی گندم را واقعی اعلام نمی‌کنیم این مسأله سبب می‌شود که کشاورز ما گندم خود را به دلال عراقی به قیمت کیلویی ۲۲۰۰ تومان بفروشد و از این مسأله هم خوشحال است که گندم خود را کیلویی ۵۰۰ تومان گران‌تر از قیمت اعلام شده توسط دولت فروخته است و دلال و تاجر عراقی هم خوشحال است که گندم را ۸۰۰ تومان پایین‌تر از قیمت جهانی از کشاورز ایرانی خریده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت ما خودش را این گونه فریب می‌دهد که من (دولت) گندم را از کشاورز ایرانی علی‌القاعده باید ۱۰۵۰ تومان می‌خریدم و ۲۵ سنت ۱۰۵۰ تومان ارزش داشته و من گندم را کیلویی ۱۷۰۰ تومان از کشاورز خریده‌ام و این خرید کیلویی ۶۵۰ تومان بیشتر است و در این محاسبه مبنای کار را دلار ۴۲۰۰ تومانی قرار می‌دهد و حاضر نیست واقعیت‌های اقتصادی را بپذیرد.

علیرضابیگی در پایان خاطرنشان کرد: دولت می‌گوید که من ۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌کنم و نکته قابل توجه اینجاست که این یارانه مربوط به بحث سوخت است و نکته مهمتر اینکه روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل از کشور قاچاق می‌‌شود و جلوی چشم فرمانداران و دیگر مسئولان این قاچاق انجام می‌شود و انبوه لوله‌ها از زیر دریا به کشتی‌های بیگانه‌ای می‌رسد که ثروت ملت ایران را به تاراج می‌برند.

 

الف خ ۷۲ /