مهر ، (شرح آنلاین) - امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر ضرورت اتکا به اقتصاد داخلی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید مدنظر مردم و مسئولان باشد.

حجت‌الاسلام علی عالی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات را نباید به برجام گره زد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه سوری در پیش است، ادامه داد: برخی‌ها شادی‌های بی‌مورد ولهوی در آئین‌هایی مثل چهارشنبه سوری دارند. خانواده‌ها و جوانان کاری کنند که شادی‌ها باعث مصدومیت و آسیب رساندن به سایرین نشود.

عالی افزود: اسلام مخالف شادی نبوده و شادی جدا از لهو و لعب است.

امام جمعه موقت تبریز سپس با انتقاد از برخورد برخی مأمورین شهرداری با دستفروش هاگفت: جهالت یک نفر موجب بدبینی مردم نسبت به نظام می‌شود، از دادستان و شهردار تقاضا داریم تا حتماً با این گونه اقدامات برخورد شود. هیچ مأمور شهرداری حق ندارد تا فردی را بزند و تصرف اموال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سگ زرد برادر شغال است و اروپا از ترامپ هم بی شرف‌تر است، گفت: رهبری نیز گفتند گره زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است مانند برجام و بسته اروپایی، چنین کاری خلاف منافع کشور است.

عالی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها اگر بتوانند از آمریکا نیز رفتار بدتری نسبت به ایران خواهند داشت، گفت: باید در این راه به اقتصاد خود اتکا کنیم و نگاه به بیرون نداشته باشیم.

نزدیک عید نوروز از همه نیازمندان حمایت شود

امام جمعه موقت تبریز سپس در ادامه گفت: یک روز مشکلات اقتصادی کشور را به برجام موکول کردیم ولی برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور را رفع کند و کمک قابل توجّهی کند و نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، وقتی آن بابا می‌خواهد از برجام خارج بشود، تا مدّتی که او می‌گوید خارج می‌شوم، ما همین‌طور دچار تلاطم در بازار خواهیم بود.

وی ادامه داد: مردم را ما شرطی کرده‌ایم. حالا هم «بسته‌ی اروپایی» مردم را درباره بسته اروپایی شرطی نکنید.

وی به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرده و افزود: افرادی که دستشان به دهانشان می‌رسد در حد توان خود دست نیازمندان را بگیرند و با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری کنند. نزدیک عید است و باید از فقرا حمایت شود.

وی به انتخاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: فردی از بدنه خود قوه قضائیه برای ریاست قوه قضائیه انتخاب شد و این نیروی ارزشی سابقه درخشانی دارد.

مسئولان قوا برای عدالت محوری و تحقق شعار انقلاب تلاش کنند

عالی افزود: امیدواریم در راستای تحول گام دوم انقلاب در همه قوه‌ها برای عدالت محوری و تحقق شعار انقلاب تلاش شود.

امام جمعه موقت تبریز سپس به شهدای بدر و خیبر اشاره کرد و گفت: درود بر روح شهید مهدی باکری که چه جهادی عمل می‌کردند، طبق گفته‌های سردار سلیمانی رفتار فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از نوع هدایت نبود بلکه از نوع امامت بود.

وی با سفارش به اینکه مراقب سلامتی خود و اطرافیان باشید، ادامه داد: همه ساله در چهارشنبه آخر سال شاهد قطع شدن اعضای بدن، نابینایی، سقط جنین و آسیب‌های مختلف بدنی در بیمارستان‌ها هستیم بر این اساس خانواده‌ها مراقب فرزندان و نزدیکان خود باشند تا آسیبی به آنها نرسد.

عالی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه رجب فضیلت‌های این ماه را برشمرد و میلاد پربرکت امام محمدباقر (ع) را به شیعیان تبریک گفت.