تسنیم ، (شرح آنلاین) - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قدرت دفاعی را افزایش می‌دهیم تا جنگ اتفاق نیافتد.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز در نشست بین‌المللی مین‌زدایی بشر دوستانه، طی سخنانی اظهار داشت: امروز مین‌زدایی یک نماد بشر دوستی است. در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از  چهار میلیون و د‌ویست هکتار، از اراضی کشورمان به مین آلوده شد و این تجهیزات را کسانی در اختیار صدام قرار دادند که مدعی حقوق بشر هستند.

وی افزود: امروز باید با ریشه‌های پدید آمدن جنگ هم مقابله کنیم. در همین چند سال گذشته همکاران ما در مرکز مین‌زدایی ۹۳ شهید، در راه مین‌زدایی تقدیم کردند و بیش از ۱۲۵ نفر هم جانباز شدند. در این سال‌ها ما از دانش ‌ تجربه کسانی‌ که می‌توانستند به ما کمک کنند محروم بودیم اما ما با تلاش و کوشش از امکانات خوبی برخوردار هستیم و صادقانه آماده‌ایم این دانش را در اختیار دیگران قرار دهیم.

وزیر دفاع ادامه داد: خوشحالم از اینکه امروز بخش‌هایی از سازمان ملل به مین زدایی در کشور ما کمک می‌کنند اما متاسفم از اینکه بخش‌های دیگری از سازمان ملل مثل شورای امنیت تدبیر غلط می‌کنند. اینکه امروز به ما می‌گویند شما نیاید موشک و توان دفاعی داشته باشید اما به کشورهای دیگر اجازه می‌دهند منطقه ما را پر از سلاح و بمب کند. با این تدبیر منطقه باید همواره پر از مین و کشتار باشد.

امیر حاتمی تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد، این اتفاق بیافتد و حتما قدرت دفاعی را افزایش می‌دهیم تا جنگ اتفاق نیفتد. با مقاومت در مقابل زیاده خواهی‌ها است که جنگ اتفاق نمی‌افتد و ما هم با عوارض آن مواجه نمی‌شویم. معتقدم جهان عاری از آثار جنگ‌ها نیازمند اراده و افزایش کمک نهادهای بین المللی برای پاکسازی زمین‌های آلوده به مین است.

وی گفت: تجربیات ما به بهای جان انسان‌ها ایجاد شده و این تجربیات را متعلق به همه بشریت می‌دانیم و آماده‌ایم آن را به همه انسان‌های نیازمند ارائه کنیم. همچنین آماده همکاری با کشورهای آلوده به مین هم هستیم.

 

الف خ ۷۲ /