نود ، (شرح آنلاین) - بایرن مونیخ ولیورپول در آخرین شب مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهند رفت.

بازی امشب بایرن مونیخ – لیورپول آخرین قسمت از سریال ۶ قسمتی نبرد تیم های آلمانی و انگلیسی در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

هنگام قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی در ماه دسامبر، همه تیم آماده یورگن کلوپ را برنده دیداراین ۲ تیم قرمزپوش میدانستند؛ لیورپول تنها تیم بدون شکست و صدرنشین لیگ پرفشار انگلیس بود و بایرن در تلاش برای کسب جایگاه ثابت بین ۴ تیم بالانشین بوندسلیگا! اوضاع برای نیکو کواچ به قدری سخت شده بود که مطبوعات آلمان نام هر مربی بدون تیمی را برای جایگزینی مربی کروات مطرح میکردند.

تغییر اوضاع

فاصله ۳ ماهه قرعه کشی تا رویارویی با صدرنشین جزیره بهترین فرصت برای بازیابی دوباره قدرت همیشگی باواریاییها بود؛ فرصتی که نیکو کواچ به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد و تا قبل از بازی رفت با  لیورپول شتابان اختلاف با دورتموند صدرنشین را کم می‌کرد اما لیورپول با وجود سایه سنگین منچسترسیتی در رده دوم همان تیم پرشور و نشاط ابتدای فصل بود و به چیزی جز پیروزی در آنفیلد فکر نمیکرد.

آرسن ونگر همیشه بازی با تیم‌های آلمانی در ماه فوریه را وحشتناک توصیف می‌کرد زیرا ژرمنها برخلاف تیم های انگلیسی که مجبور به بازی فشرده با فاصله حتی ۴۸ ساعته در ایام سال نو میلادی هستند در تعطیلات ۳ هفته ای مشغول تجدید قوا برای ادامه فصل هستند.

امسال هم مثل هرسال در حالی که لک لک‌های  بندر لیورپول طی ۲۰ روز ۵ بار به میدان رفتند، بایرنی ها تعطیلات زمستانی خود را در آب و هوای گرم و مطبوع کشور قطر سپری کردند.

در فاصله ۳ هفته‌ای بعد از تساوی بدون گل و نه چندان جذاب ۲ تیم در بازی رفت در آنفیلد، لیورپول با وجود کسب ۲ تساوی و ۲ پیروزی پر گل در لیگ جزیره، صدر جدول را به منچستر سیتی گواردیولا داد تا به عنوان تیم دوم انگلیس راهی مونیخ شود.

از طرف دیگر باواریایی‌ها به لطف ۳ پیروزی متوالی و به ثمر رساندن ۱۲ گل و البته لغزش دورتموند صدرنشین دوباره طبق معمول بر صدر جدول بوندس لیگا تکیه زده‌اند و با روحیه مضاعف به دنبال حفظ رکورد خوب خود مقابل تیمهای انگلیسی هستند.

باید منتظر بود و دید آیا یورگن کلوپ مثل دوران مربیگری ماینتس و دورتموند هنوز راه پیروزی در آلیانتسآرهنا را بلد است و میتواند با حذف بایرن مونیخ آخرین تیم آلمانی نیمی از سهمیه تیم‌های مرحله بعد را به انگلیس اختصاص دهد یا نیکوکواچ برای حفظ جایگاه متزلزل خود و به دست آوردن دل مدیران و هواداران نه چندان راضی ، بایرن را تا مراحل بالاتر پیش خواهد برد.

 

ر ع ۷۷/