مهر، (شرح آنلاین) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی باید حداکثر استفاده از ظرفیت‌های کشور عراق را داشته باشد و این سیاست باید در خصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با همه همسایگانش اعمال شود.

علاء الدین بروجردی  با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت: تعمیق روابط ایران و عراق به عنوان یکی از همسایگان یک سیاست راهبردی است. پیشینه تاریخی طولانی، پیوندهای عمیق میان دو ملت و دو کشور به خصوص عراق بعد از صدام، باورهای عمیق دینی ملت ایران نسبت به عتبات مقدسه عراق شرایطی را ایجاد کرده است که کشور عراق را در میان همسایگان ایران موقعیتی منحصر به فرد دارد. لذا باید قوی‌ترین روابط بین ایران و عراق وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ترامپ به صورت غیر قانونی، مخفیانه، شبانه و با چراغ خاموش وارد عراق شد، رئیس جمهور آمریکا در این سفر مورد استقبال مقامات کشور عراق قرار نگرفت.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور ایران به عراق با اعلام رسمی، استقبال رسمی مقامات عراق و در بازه زمانی طولانی مدت انجام شده است. این سفر دستاوردهای زیادی در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی داشته است.

علاء الدین بروجردی گفت: لغو روادید میان ایران و عراق اقدام بسیار مهمی بود که ملت ما را خوشحال کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی باید حداکثر استفاده از ظرفیت‌های کشور عراق را داشته باشد و این سیاست باید در خصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با همه همسایگانش اعمال شود.

بروجردی افزود: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۱۵ همسایه دارای رتبه سوم در دنیا در خصوص کثرت همسایگان است که باید از این ظرفیت در راستای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا استفاد ه کرد.