المسیره،(شرح آنلاین) - سخنگوی وزارت دفاع یمن با اشاره به ادامه تحرکات ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها و نقض توافق استکهلم از سوی آنها از واکنش سخت و کوبنده خبر داد.

یحیی سریع سخنگوی وزارت دفاع یمن اعلام کرد: ائتلاف تحت سرکردگی سعودی‌ها و مزدوران آنها مسئول مانع تراشی در روند اجرای توافق سوئد هستند.

وی از سازمان ملل و نماینده ویژه آن خواست که موضع کوبنده‌ای در قبال عدم پایبندی ائتلاف سعودی و مزدوران وابسته به آن به توافق استکهلم و ادامه تحرکات آنها اتخاذ کند.

سخنگوی وزارت دفاع یمن در عین حال به متجاوزان و مزدوران آنها درباره ادامه پایبندی به توافق سوئد هشدار داد و اعلام کرد: به همان اندازه که دولت صنعا به توافق پایبند است اما صبر و خویشتنداری ما هم زیاد به درازا نمی‌انجامد و واکنش سخت و دردناک در صورت ادامه تحرکات متجاوزان و مزدوران آنها نشان خواهیم داد.

یحیی سریع بیان کرد: موارد نقض توافق سوئد از سوی ائتلاف سعودی و مزدوران آنها شامل؛ شلیک ۱۰ موشک، ۲۰۵ گلوله و ۲۰۲ حمله با سلاح سبک و میان برد و ۵۹ تحرک و نفوذ و نیز تحکیم مواضع و ایجاد مواضع جدید است. همچنین جنگنده‌های متجاوزان ۲۵ بار بر فراز الحدیده، حیس، الدریهمی و التحیتا دست به یورش زده اند.