این روزها در فضای مجازی، رنگ و بوی قفل هایی به ظاهر عشق دیده و شنیده می شود که رفته رفته، زیبایی بصری مهم ترین مکان گردشگری تبریز را تحت شعاع خود قرار می دهد. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، ائل گلی تبریز یکی از مهم ترین اماکن گردشگری کلانشهر تبریز، به عنوان مرکز […]

این روزها در فضای مجازی، رنگ و بوی قفل هایی به ظاهر عشق دیده و شنیده می شود که رفته رفته، زیبایی بصری مهم ترین مکان گردشگری تبریز را تحت شعاع خود قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، ائل گلی تبریز یکی از مهم ترین اماکن گردشگری کلانشهر تبریز، به عنوان مرکز ثقل گردشگری تبریز ۲۰۱۸ محسوب می شود که امروز با یک اقدام ناشیانه از سوی برخی از کاربران فضای مجازی، ممکن است زیبایی بصری خود را از دست بدهد.

به تازگی تعدادی از کاربران فضای مجازی در تقلید از پل هنر پاریس در کرانه رود “سِن” که هزاران قفل به عنوان قفل عشق در آن زده شده است، اقدام به زدن قفل در حاشیه رستوران ائل گلی تبریز کردند که این اقدام می تواند بر زیبایی بصری این مکان تأثیر منفی بگذارد.

این اقدام در حالی است، فعالان محیط زیست در فرانسه با هشدار درباره آلودگی ناشی از بستن قفل به پل هنر پاریس، اعلام می کنند که مردم و جهانگردان با این کار، علاوه بر هدر دادن قفل ها، محیط زیست را آلوده می کنند.

گفتنی است، بستن قفل به پل در رم پایتخت ایتالیا از ۷ سال پیش نیز تاکنون ممنوع شده و ۵۰ یورو جریمه نقدی دارد.

امیدواریم مسئولان کلانشهر تبریز قبل از تخریب زیبایی بصری این منطقه گردشگری، تدابیری در این خصوص باندیشند.

شاهین بدرحیدری