باکو، ایرنا، (شرح آنلاین) - فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران با سفر به باکو روز جمعه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

در این دیدار که ‘جواد جهانگیرزاده’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشت، موضوعات مورد مذاکره در سیزدهمین نشست کمیسیون مششترک همکاری های اقتصادی دو کشور و نیز اهمیت اسناد مورد نظر برای امضا در این نشست جهت توسعه روابط اقتصادی فیمابین بررسی شد.

در این دیدار همچنین عزم دو کشور همسایه یعنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای تقویت روابط دوجانبه مورد تاکید قرار گرفت.

سیزدهمین نشست دو روزه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه جاری در باکو برگزار شد.

در این نشست راهکارهای گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، مالی و بانکی، گمرک و مسایل مرزی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، امنیت غذایی و بهداشت، علمی و آموزشی و فرهنگ و گردشگری در قالب هشت کمیته تخصصی بررسی شد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در راس هیات اقتصادی در این نشست حضور داشت.

دیدار با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، نخست وزیر، وزیر اقتصاد، وزیر کشاورزی، رییس بانک ملی، رییس راه آهن، رییس گمرک، حضور در همایش اقتصادی مشترک و بازدید از کوی صنعتی پیراللهی حومه باکو از جمله برنامه سفر دو روزه وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان به جمهوری آذربایجان بود.

دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار شده بود.